خبرهایی از كشمكش های انتخاباتی فرانسه
نوشته شده توسط : brezzers

روزنامه 'لوموند' به نقل از اشپیگل نوشت: 'آنگلا مركل' صدر اعظم آلمان، 'ماریو مونتی' نخست وزیر ایتالیا و 'ماریانو روخوی' نخست وزیر اسپانیا و 'دیوید كامرون' نخست وزیر انگلیس قصد دارند نامزد حزب سوسیالیست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را تحریم كنند و او را به حضور نپذیرند.

به نوشته اشپیگل رهبران محافظه كار كشورهای اروپایی نگران هستند كه مجبور شوند با اولاند در مورد پیمان مالی اروپا بعنوان بخش اصلی برنامه نجات حوزه یورو مذاكره كنند.

لوموند نیز نوشت: بر كسی پوشیده نیست كه آنگلا مركل كه ماه قبل از ساركوزی حمایت كرده بود تمایل دارد وی بار دیگر بعنوان رییس جمهوری فرانسه انتخاب شود.

پیشتر فرانسوآ اولاند با به سخره گرفتن چنین حمایتی از رییس جمهوری كنونی فرانسه، اعلام كرده بود: ساركوزی به مركل نیاز دارد و مركل حق دارد كه بخواهد برای ساركوزی تبلیغ انتخاباتی كند.

*** نیمی از كابینه فرانسه زنانه می شود - 'فرانسوآ اولاند' نامزد حزب سوسیالیست در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه وعده داد كه در صورت پیروزی در انتخابات نیمی از كابینه وی را زنان تشكیل خواهند داد.

به نوشته نشریه فرانسوی 'فرانس سوآر' اولاند همچنین گفته است كه وزارت 'حقوق زنان' تشكیل می دهد و دستمزد زنان را كه در شركت های بزرگ 27 درصد كمتر از مردان است با مردان برابر خواهد كرد.

در كابینه 33 نفری فرانسه هم اینك 8 زن حضور دارند.

زنان همچنین 18.5 درصد از كل نمایندگان مجلس ملی و 22 درصد نمایندگان مجلس سنای این كشور را تشكیل می دهند.

*** از اظهارات خارجی ستیزانه وزیر كشور فرانسه انتقاد شد - سخنان 'كلود گئان' كه حق رای اتباع خارجی را به اجبار عرضه غذای حلال در غذاخوری ها مربوط كرده و آنان را از عوامل اصلی بزهكاری ها دانسته بود، انتقاداتی را بویژه در نزد احزاب مخالف در پی داشت.

به نوشته روزنامه 'لوفیگارو' مارتین اوبری دبیر اول حزب مخالف ساركوزی این اظهارات را 'سزاوار تحقیر' دانست.

'مانوئل والس' مدیر ارتباطات 'فرانسوآ اولاند' نامزد سوسیالیست ها برای انتخابات ریاست جمهوری نیز در واكنش به اظهارات گئان در بیانیه ای نوشت: وزیر كشور پا را از حدود خود فرا تر گذاشته است و اظهارات ننگین وی نشان می دهد كه زمان رفتن او فرا رسیده است.

والس به رادیو 'اروپ 1' نیز گفت: این اظهارات تهوع آور تصویر مبارزات انتخاباتی نیكلا ساركوزی است كه از دهان وزیرش خارج شده است. این روش، ابزاری برای منحرف كردن افكار عمومی از مسائل اساسی چون بیكاری، وضعیت بی ثبات كشور، قدرت خرید پائین و هراس از آینده است.

'ماری ژرژ بوفه' (Marie-George Buffet ) نماینده حزب كمونیست در مجلس ملی فرانسه نیز در بیانیه ای نوشت: اگر وزیر كشور نمی خواهد ارزش های 'جمهوری فرانسه را بپذیرد باید پست خود را ترك كند. نمی توان وزیر كشور بود و اظهارات بیگانه ستیزانه مطرح كرد. اوست كه باید میان ترك پست خود و یا احترام به حقوق زنان ومردان در جامعه فرانسه یك راه را برگزیند.

در همین حال 'اولیویه بزانسونو' (Olivier Besancenot ) نامزد 'حزب جدید ضد سرمایه داری' در 2 انتخابات قبل ریاست جمهوری فرانسه، اظهارات گئان را 'روخوانی از دست خط مارین لوپن' رییس حزب جبهه ملی خواند.

وی با بیان این كه مارین لو پن تمایل دارد در حزب حاكم موسوم به ' او. ام. پ ' جائی برای خود باز كند ، افزود : عكس این قضه نیز صادق است و یك روز تلاش این 2 حزب به دیدار آنان و ادغام خواهد انجامید . در این صورت ، گئان در جبهه اسلام ستیزی و بیگانه ستیزی بازی خواهد كرد كه من این اقدام را محكوم می كنم . این مسیر هیچ ارتباطی با دغدغه های میلیون ها فرانسوی ندارد .

' فرانسوآ بایرو ' (François Bayrou ) نامزد حزب مودم نیز اظهارات وزیر كشور فرانسه را ' اشتباهی از سوی یك فرد با مسئولیت دولتی' خواند و افزود: شعله ور كردن آتش نفرت در میان گروه ها بی مسئولیتی است . تحریك گروه ها و ایجاد خشم در آنها بدترین كاری است كه می توان در این برهه از زمان انجام داد . ما به جدیت و مسئولیت نیازمندیم .

'سسیل دوفلو' (Cécile Duflot ) دبیر ملی حزب ' اروپ اكولوژی- سبزها ' در این باره گفت : گئان هر روز افكار منزجر كننده خود را بیش از پیش مطرح می كند . او اظهارات بی نهایت توهین آمیز و غیر انسانی خود را در قالب مرتب شده كلمات و با حفظ ظاهر مطرح می كند .

لو فیگارو افزود : در بحبوحه چنین واكنش هایی ، ' نادین مورانو ' از حزب حاكم در دفاع از گئان گفت: ' فرانسوآ اولاند' نامزد حزب سوسیالیست موافق اعطای حق رای به اتباع خارجی است اما گئان عواقب آن را مطرح می كند.

وی همچنین با بیان این كه گئان برپائی نماز جماعت را در خیابان ممنوع كرد و حزب حاكم به ممنوعیت استفاده از روبنده رای داد ، این اقدامات را گامی در جهت تقویت حكومت لائیك دانست و آن را در تقابل با وعده ها و پیشنهادات اولاند و نیز حمایت وی از لائیسیته دانست .

*** فاصله ساكورزی و اولاند در نظرسنجی ها كاهش یافت – همچنان كه ' فرانسوآ اولاند ' نامزد حزب سوسیالیست فرانسه در نظرسنجی ها پیشتاز است ، فاصله او با ساركوزی كاهش یافته است .به گزارش پایگاه اطلاع رسانی 'لوفیگارو' میزان آرای پیش بینی شده در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری برای اولاند با نیم درصد كاهش به 31.5 درصد و برای 'نیكلا ساركوزی' با 2 درصد افزایش ، 27 درصد عنوان می شود . همچنین نظر سنجی ها حكایت از آن دارند كه میزان آرای اولاند در دور دوم انتخابات نیز با 1 درصد كاهش به 58 درصد رسیده و پیش بینی میزان آرا دریافتی برای ساركوزی با یك درصد افزایش به 42 درصد رسیده است .

این نظرسنجی كه با همكاری رادیو فرانسه و روزنامه ' لو موند ' صورت گرفته ، میزان رای ' مارین لو پن ' نامزد حزب ' جبهه ملی 'را بدون تغییر 16 درصد پیش بینی كرد . همچنین میزان آرا برای ' فرانسوآ بایرو ' از حزب ' مودم ' ، ' ژان لوك ملانشون ' از ' جبهه چپ ' و ' اوا ژولی ' نامزد حزب سبزها به ترتیب 11.5 ، 8 و 2.5 درصد پیش بینی شد .

اروپام.**صویر.**9053**1740





:: برچسب‌ها: هالووین , شیکاگو , دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: