ساركوزی از حذف بیشتر حقوق شهروندی مسلمانان در فرانسه سخن گفت
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ساركوزی در حالی این اظهارات را روز یكشنبه بیان كرد كه مسلمانان و مهاجرت، موضوع همیشگی رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه است.

ساركوزی سال 2007 نیز در رقابت های انتخاباتی تاكید كرده بود كه تمدن فرانسوی باید در كشور غالب باشد كه در همین چارچوب و پس از پیروزی، وزارت خانه مهاجرت و هویت ملی را تاسیس كرد.

براساس آمارهای رسمی در فرانسه پنج میلیون و آمارهای غیر رسمی اما موثق تا 10 میلیون پیرو دین اسلام ‌در این كشور زندگی می كنند كه بیشترین جمعیت مسلمانان در غرب اروپا به شمار می رود.

دولت فرانسه تلاش می كند، افزون بر نادیده گرفتن خواسته های نسل جدید مسلمانان برای دستیابی به حقوق خود برابر با پیروان دیگر ادیان، برنامه های مختلف، همسان سازی پیروان دین اسلام براساس فرهنگ فرانسوی، فراموشی دین، آداب و رسوم مذهبی و حتی از بین بردن گرایشات ملی پیروان اسلام را اجرا كند.

ساركوزی در شهر بوردو گفت:‌ در جمهوری فرانسه هیچ جایی برای استخرهایی با ساعات جداگانه شنای آقایان و بانوان وجود ندارد.

وی افزود: مسائلی مانند توزیع گوشت حلال در مدارس یا ساعت های ویژه برای شنای زنان مسلمان در استخرهای عمومی دور از نگاه مردان، مغایر اصول سكولاریسم در فرانسه است وچنین مسائلی نه به عنوان حقایق دینی، بلكه باید عنوان حقایق تمدنی بررسی شود.

ساركوزی براساس نظرسنجی ها نسبت به فرانسوا اولاند رقیب سوسیالیست خود، شانس كمتری برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دارد كه قرار است اردیبهشت ماه 91 برگزار شود.

دلایل اصلی سقوط جایگاه مردمی رییس جمهوری فرانسه، ناكامی در مقابله با بحران اقتصادی، رشد فزاینده بیكاری و تورم روزافزون در فرانسه است.

مترجمام**9154**1516





:: برچسب‌ها: آب , شهرستان , هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: