نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار فرهنگی از دفتر موسیقی، نادر مرتضی پور، رهبر و مدیر هنری اركسترسمفونیك تهران وگروه كر در این باره گفت: دراین اجرا باتوجه به موضوع آن كه تجلیل ازاسفندیارقره باغی است قطعاتی درسه بخش انتخاب شده كه اجرا می شود.

وی ادامه داد:قطعه پیروزی به آهنگسازی و تنظیم علی رحیمیان ، ساحل ایمان و ای ایران به آهنگسازی روح اله خالقی و تنظیم محمود میرزایی كه خوانندگی این دوقطعه را اسفندیارقره باغی برعهده خواهد داشت.

مدیرهنری اركستر سمفونیك تهران درمور دیگر قطعات این اجرا یادآورشد: قطعه نیایش یزدان با آهنگسازی و تنظیم حشمت سنجری قطعه ای است كه گروه كر دفترموسیقی آنرا اجرا خواهد كرد.

مرتضی پور با بیان اینكه در تجلیل ازقره باغی، رشید وطن دوست كه سالها دراپراهای تهران چه قبل از انقلاب و چه بعد ازانقلاب بااسفندیار قره باغی همكاری داشته است قطعه ای را اجرا خواهد كرد افزود: قطعه پروازققنوس با آهنگسازی و تنظیم امیربكان وخوانندگی رشید وطن دوست با همراهی گروه كردرتجلیل از قره باغی اجرا می شود.

اسفندیارقره باغی تنها خواننده ایرانی با مدرك دكتری آواز است وی درتبریز متولد شد ،وی برای تحصیلات متوسطه وارد هنرستان موسیقی درتهران شد و برای دوره های بالاتر به خارج ازكشور رفت.

قره باغی پس ازبازگشت به ایران به طورتخصصی خوانندگی كلاسیك را انتخاب می كند و به عنوان خواننده باس دراپرای تهران مشغول به كار می شود و همزمان كارخود را دررادیو، آموزش و پرورش وزارت فرهنگ و هنروقت ادامه می دهد .

اسفندیارقره باغی بعدازانقلاب به عنوان رهبر گروه كرتالاروحدت مشغول به كارشد وی بیش از800اثر درزمینه موسیقی مقاومت ودفاع مقدس ساخته است .و ازآثاربیادماندی وی می توان سرود معروف آمریكا ،آمریكا ننگ به نیرنگ تورا نام برد.

فراهنگ ** 9252





:: برچسب‌ها: سان ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: