چند خبر از كشمكش های انتخاباتی فرانسه
نوشته شده توسط : brezzers

كوپه در مخالفتبا نتایج نظرسنجی ها كه همواره از برتری نامزد حزب سوسیالیست خبر می دهند 'نیكلا ساركوزی' را پیروز انتخابات ماه مارس دانست و گفت: به دوستان ساركوزی پیشنهاد می كنم كه بدون توجه به نظرسنجی ها به مبارزه انتخاباتی ادامه دهند.

وی افزود: .... دوران دشواری است و با بحرانی كه سراسر اروپا و از جمله فرانسه را در بر گرفته است هدایت كشور را باید به فردی شایسته سپرد كه بتواند تصمیمات قاطعی را اتخاذ كند.

رییس حزب حاكم فرانسه برای تخریب رقیب سوسیالیست ساركوزی پرسید: آیا فرانسوآ اولاند می تواند سریع و قاطعانه تصمیم گیری كند؟ او در بیشتر از سه ساعت هم نمی تواند تصمیم گیری كند.

*** نسل شناس فرانسوی: ساركوزی و اولاند پسر عمو هستند - 'ژان لوئی بوكارنو' نسل شناس فرانسوی در كتابی نوشته است: اجداد دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه مشترك و این دو به نوعی پسر عموی یكدیگر هستند.

نویسنده این كتاب تاكید كرده است كه اجداد ساركوزی و اولاند هر دو دهقان و از اهالی قرن هفدهم میلادی در منطقه 'سووآ' بوده اند و این 2 نفر به اصطلاح 'پسر عمو' هستند.

*** حزب سوسیالیست فرانسه به اقدام سران اروپا واكنش نشان داد - حزب سوسیالیست فرانسه به شدت نسبت به خبر اقدام سران كشورهای اروپایی برای تحریم دیدار با نامزد این حزب، واكنش نشان داد.

پایگاه اطلاع رسانی فرانسوی 'آلزاس' نوشت: 'ژان كریستف كابادلی' (Jean-Christophe Cambadélis ) یكی از دبیران ملی حزب سوسیالیست اقدام 'آنگلا مركل' صدر اعظم آلمان را در رد تقاضای دیدار با فرانسوآ اولاند 'زیاده روی' خواند.

وی با اشاره به خبر نشریه آلمانی 'آشپیگل' مبنی بر متحد شدن نخست وزیران ایتالیا ، اسپانیا و انگلیس با مركل برای تشكیل جبهه تحریم كننده دیدار با اولاند كه به معنای حمایت آنان از ساركوزی است، گفت: این تصمیم خصمانه است و كمك چندانی به پیروزی ساركوزی در انتخابات نمی كند.

كابادلی این اقدام مركل را دربردارنده خطراتی برای شخص وی نیز دانست و پرسید: چرا 'ویكتور اوربان' نخست وزیر مجارستان به دلیل عدم پذیرش قانون مالی اتحادیه اروپا مورد چنین رفتاری قرار نگرفت؟ ایا مركل از این مسئله نگران است كه انتخاب اولاند بعنوان رییس جمهوری آینده فرانسه در میل سیری ناپذیر وی به اجرای دوره های ریاضتی خللی وارد كند ؟ آیا آلمان نگران است كه فرانسه به نقطه اتكای كشورهایی تبدیل شود كه پنهانی با برنامه ریاضت اقتصادی مخالفند ؟

وی در پایان با حمایت از موضع انگلیس در رد طرح جدید مالی اروپا ، افزود : مقامات هلند نیز می دانند كه این كشور طرح ریاضت را بدون رشد اقتصادی تاب نمی آورد.

*** ساركوزی سه درصد از بخت خود را برای پیروزی در انتخابات از دست داد - 'نیكلا ساركوزی' رییس جمهوری كنونی فرانسه سه درصد از بخت پیروزی در انتخابات را در 2 هفته اخیر از دست داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبكه اول تلویزیون فرانسه: جدید ترین نظرسنجی صورت گرفته توسط موسسه ' ال. اش 2 ' نشان می دهد كه در 2 هفته اخیر ، میزان آرای ساركوزی در دور نخست انتخابات با 3 درصد كاهش به 23 درصد و میزان آرای 'فرانسوآ اولاند' رقیب سوسیالیست وی با كاهش اندك به 30.5 درصد رسیده است.

این نظر سنجی نشان داده است كه كاهش بخت ساركوزی در دور اول انتخابات در مورد دور دوم نیز منعكس شده و پیش بینی می شود كه در دور دوم، 58 درصد فرانسویان به اولاند و 42 درصد آنان به نیكلا ساركوزی رای دهند.

اروپام.**9053**1740





:: برچسب‌ها: فوتبال , کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: