ایران در حل مسائل منطقه نقش بسزایی دارد
نوشته شده توسط : brezzers

سید مسعود كوثر امروز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ایران، پاكستان و افغانستان مشكلات منطقه را می توانند با ھمكاریھای مشترك حل كنند.

وی افزود: امروز پاكستان و افغانستان به این موضوع آگاھی پیدا كرده اند كه برای حل مشكلات خود به سیاست های كشورهای خارجی و فرامنطقه ای اتكا نكنند، آنها می توانند این مسائل را خود در منطقه حل و فصل نمایند.

این مقام دولتی در پاكستان با تاكید مجدد بر اینكه ایران نقش مهم و سھم بسزایی در ساختار اقتصادی منطقه دارد، تصریح كرد: باید از راهكارهای جمھوری اسلامی ایران در حل مسائل منطقه ای استفاده كرد.

وی با اشارہ به نشست سه جانبه اخیر روسای جمھوری ایران، پاكستان و افغانستان در اسلام آباد گفت: این اجلاس برای یافتن راہ كارھایی به منظور افزایش ھمكاری ھا بین كشورھای منطقه برگزار شد.

مسعود كوثر با مفید ارزیابی كردن نشست سه جانبه اسلام آباد ، ابراز امیدواری كرد: این اجلاس نتایج مثبتی برای بالابردن همكاریهای مشترك و منطقه ای بین سه كشور داشته باشد.

وی معتقد است: ھمه كشورھا سعی در یافتن رویكرد جدید برای حل مشكلات دارند، زیرا ما معتقدیم كشورھای منطقه از اھمیت بیشتری در رفع مشكلات خود برخوردارند، سه كشور باید برای ساختن آیندہ منطقه توافق ها و همكاریهای بیشتری داشته باشند.

فرماندار ایالت خیبر پاكستان افزود: وزیر خارجه پاكستان در سخنان قبلی خود بسیار منطقی به این موضوع اشاره كرد كه ملت افغانستان از دخالت خارجی ها در سرزمین خود خسته شده اند، از طرفی پاكستان فرصتی در اختیار مردم افغانستان برای یافتن راہ حل برای چالش های داخلی این كشور گذاشته و از آنان برای رسیدن به صلحی پایدار , حمایت و پشتیبانی خواھد كرد.

سید مسعود كوثر , ایران و پاكستان را ھمسایه های دوست و صمیمی عنوان كرد و در زمینه ارتقای سطح همكاریهای مشترك و روابط دوجانبه تاكید كرد.

وی در پایان تصریح كرد: جمھوری اسلامی ایران و پاكستان ھموارہ به دلیل دارابودن پیشینه فرهنگی و تاریخی بسیار عمیق , دارای روابط قوی بوده و ھستند.

آساق ** 1095**1392





:: برچسب‌ها: کنسرت , بریتانیا , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: