بمباران خبری علیه انتخاب مجدد پوتین از سوی رسانه های غرب
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، رسانه های تصویری فرانس 24، یورونیوز، سی.ان.ان و بی.بی.سی باهدف قرار دادن نتایج انتخابات روسیه حملات رسانه ای را علیه نامزد پیروز ترتیب دادند.

شبكه تلویزیونی سی.ان.ان در اخبار بامدادی امروز از 'جول دورتی' خبرنگار اعزامی خود به مسكو در باره وقوع تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری روسیه پرسش كرد و نظر گروه ناظران بین المللی بویژه 'سازمان امنیت و همكاری اروپا' (OSCE) را در این باره جویا شد.

دورتی درپاسخ گفت: ازآنجایی كه نتایج شمارش آرا از سوی كمیسیون مركزی انتخابات روسیه تازه اعلام شده وبیش از 99درصد آرا شمارش شده، ناظران بین المللی از 'سازمان امنیت و همكاری اروپا' (OSCE) درحال حاضر بیانیه ای در این زمینه صادر نكرده اند.

گزارشگر سی.ان.ان درلفافه به اختلاف فاصله آرای پوتین با سایر رقبا اشاره كرد كه می تواند نشانه ای از وجود تقلب در این انتخابات باشد و آن را یك پیروزی سهل همچون سالاد خوردن (آب خوردن) برای فرد پیروز توصیف كرد.

شبكه تلویزیونی بی.بی.سی نیز دوربین های خبری خود را به كافی نت های شهر مسكو برد و در ارتباط با پیروزی پوتین دراین دور از انتخابات با مخالفان، وبلاگ نویسان شبكه های اجتماعی و فعالانی كه همسو با غرب می باشند، متمركز كرده و به گفت و گو پرداخت.

بی.بی.سی دراین مورد، اقدام ونظر'الكسی ناوالنی' Aleksei Navalny رهبر معترضان و وبلاگ نویسان مسكو را جویا شد.

رهبرمعترضان از برگزاری تظاهرات گسترده طی هفته ها و ماه های آینده در مخالفت با برگزاری و نتایج این انتخابات خبر داد.

وی گفت: شهروندان روسیه بویژه در شهرهای بزرگ،این انتخابات را به رسمیت نشناخته و آن را غیر قانونی می دانند. آنان همچنین پوتین را به عنوان رییس جمهور روسیه به رسمیت نمی شناسند.

شبكه تلویزیونی یورونیوز نیز به دنبال اعلام نتایج روسیه، از زاویه ضد پوتین دوربین خود را تنظیم كرد.

خبرنگاراین شبكه خبری به میان جمعیت شركت كننده در جشن پیروزی پوتین در مسكو رفت ودر حالیكه بسیاری از این پیروزی وشكست غرب و لزوم درس گرفتن آمریكا از این انتخابات سخن می گفتند، به نقل از یكی از شركت كنندگان گزارش داد، به هر نفر از كسانی كه درمسكو برای این پیروزی گردهم آمده اند، یك هزار روبل پول پرداخت شده است.

درهمین حال یورونیوز به سراغ 'كریل روگو' تحلیلگر سیاسی در مسكو رفت و به نقل از وی گزارش داد: تغییرات در روسیه با پیروزی پوتین، با مانع مواجه شده و این كشور در سال های پیش رو با بی ثباتی سیاسی فزاینده مواجه خواهد بود.

شبكه تلویزیونی فرانس 24 نیز در واكنش به نتایج انتخابات روسیه به بررسی وضعیت اقتصادی و بودجه روسیه تحت رهبری پوتین و پس از وی پرداخت.

این شبكه گزارش داد كه بین سال های 2000 تا 2008 میلادی كه پوتین عهده دار مقام ریاست جمهوری روسیه بود، تراز بودجه این كشور در ابتدای سال 2000 میلادی حدود مثبت 8 درصد تولید ناخالص داخلی كشور بود و در پایان دوره ریاست جهوری این میزان به مثبت 5درصد تولید ناخالص داخلی تنزل پیدا كرد.

درزمانی كه وی از این سمت كنار رفت، تراز بودجه روسیه در سال 2009 میلادی به ناگهان به زیر صفر و به حدود منفی 7درصد تولید ناخالص داخلی رسید و تا به امروز هرچند از این میزان كاسته شده، اما همچنان روسیه با كسری بودجه و تولید ناخالص داخلی منفی روبرو است.

فرانس 24 در خاتمه به زندانی بودن برخی از مخالفان پوتین اشاره كرد.

بنابرگزارش ها، در این دوره از انتخابات روسیه پنج نامزد ریاست جمهوری با یكدیگر به رقابت پرداختند كه ولادیمیر پوتین نخست وزیر كنونی روسیه با كسب 63.39 (شصت و سه و سی و نه صدم) درصد آرا پیروز این انتخابات اعلام شد.

صویر **1302**1590**





:: برچسب‌ها: آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: