اصلاح واریته‌های گندم در دستور كار قرار گیرد
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا از شبكه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران(شاتا)، 'محمد مرتضوی' مولفه هایی چون مهارت نانوا، ماشین‌آلات و گندم را در تولید كیفی نان موثر دانست و افزود: تنها با ارتقای استاندارد آرد و مهارت نانوایان نمی توان به این مهم دست یافت.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در جهت رسیدن به خواسته مشتریان و تولید بر اساس نیاز آنها قدم برداریم، باید یكپارچه ‌سازی سیستم كشاورزی و اصلاح واریته‌های گندم در دستور كار قرار گیرد.

وی با بیان این مطلب كه طی 20 سال گذشته استاندارد آرد در كشور رعایت شده است، خاطر نشان كرد: در عین حال برای گندم به عنوان ماده اولیه آرد استانداردی وجود نداشته و دولت به دلیل حمایت از كشاورز خود را متعهد به خرید هر نوع گندم با هر درجه كیفیت می داند.

مرتضوی با اشاره به این كه، قانون در خرید تضمینی، خرید گندم تا افت 17 درصد را مجاز می داند، اظهار داشت: همچنین میزان گلوتن گندم به عنوان معیاری در خرید محسوب نمی‌شود.

** تنوع واریته‌های گندم دلیل افت كیفیت

مرتضوی یكی از دلایل كاهش افت كیفیت گندم را تنوع واریته‌های گندم دانست و گفت: البته یكنواخت نبودن ماده تولیدی در بخش زراعت به گندم محدود نمی‌شود، چرا كه تمامی بخش‌های صنایع غذایی هم‌ اكنون با این مشكل دست و پنجه نرم می‌كنند.

به گفته وی، در گذشته به دلیل حاكم بودن نظام سنتی در تولید نان و تامین آرد مورد نیاز نوع نیاز نانوایی‌ها مورد توجه قرار نمی‌گرفت، اما با آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی و خدمات یارانه گندم، آرد و نان، باید تولید بر اساس نیاز مشتری صورت گیرد.

اقتصام**3917**1594





:: برچسب‌ها: فلوریدا , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: