12 میلیون نهال در كشور غرس می شود
نوشته شده توسط : brezzers

' خلیل عابدینی ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد نهال كه بیشتر شامل گونه های ممرز، اقاقیا، كاج و سو هستند، توسط ادارات كل استانهای كشور بین مردم و علاقه مندان به طبیعت توزیع می شود.

وی تشویق مردم به امر درختكاری و حمایت از منابع طبیعی تجدید شونده كشور، همچنین حفظ فضای سبز و گسترش آن بویژه در حوزه جنگل، مرتع ، بیشه زار، درختزار و بیابان ها را از جمله هدفهای این سازمان ذكر كرد و بیان داشت: همزمان با برگزاری هفته منابع طبیعی - 15تا 21 اسفند ماه جاری - 221 طرح در زمینه های یاد شده در استانهای مختلف كشور اجرا می شود .

عابدینی یادآورشد: امروز 12 هزار نهال كه بیشتر شامل بنه، اروس و بادام بود توسط نهاده ، تشكلهای مردمی و كاركنان این سازمان در منطقه خجیر واقع در ارتفاعات شرق تهران و در نزدیكی سد ماملو با هدف گسترش فضای سبز ، جلوگیری از فرسایش خاك و نیز افزایش طول عمر سد منطقه غرس شد.

وی بیان داشت: بیستم اسفند ماه در مركز آموزشی مرحوم جوانشیر منطقه كلاك كرج همایشی با حضور همیاران حفظ فضای سبز و گسترش آن برگزار خواهد شد.

به گفته عابدینی، اكنون 134 میلیون هكتار اراضی كشور مربوط به حوزه های مختلف این سازمان است كه 14 میلیون و 300 هكتار جنگل ، 85 میلیون هكتار مرتع ، دو میلیون و 600 هزار هكتار بیشه زار و درختچه زار و مابقی بیابان است . ك/3

694/1027/ 1539





:: برچسب‌ها: زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: