حمایت كمیته امداد از 10 درصد ازدواج ها در كشور
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ' علی محمد ذوالفقاری' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در برنامه پنج ساله چهارم، حدود 900 هزار مدد جو از چتر حمایتی امداد خارج و یك میلیون و 200 هزار نفر به بدنه كمیته امداد وارد شدند.

این مقام مسوول در كمیته امداد با بیان اینكه هم اكنون بخشی از خدمات این نهاد به نیازمندان ناشی از كوتاهی برخی دستگاه های مسوول است، گفت: كمیته امداد مسوول كودكان خیابانی، زنان بدسرپرست و معلولیت ها یا اورژانش اجتماعی نیست بلكه مسوولیت كمیته امداد در ارتباط با نیازمندانی مانند زنان سرپرست خانوار، سالمندان و ایتام است كه فقر واقعی دارند.

به گفته ذوالفقاری، كمیته امداد امام خمینی (ره) در سال جاری حدود یك هزار میلیارد تومان مستمری به مددجویان خود پرداخت كرده است.

معاون حمایت و سلامت كمیته امداد با یادآوری اینكه دو سوم اعتبارات امداد در بخش حمایتی به پرداخت مستمری اختصاص می یابد، افزود: 200 میلیارد تومان از اعتبارات كمیته امداد به بخش درمان، بهداشت و خدمات مربوط به اقشار آسیب پذیر بیمه شده اختصاص دارد كه از این رقم حدود سه میلیارد تومان در بخش بهداشت، 18 میلیارد تومان خدمات مكمل و مابقی در بخش دارو و درمان هزینه می شود.

ذوالفقاری ظرفیت كمیته امداد برای تامین جهیزیه دختران و پسران در شرایط ازدواج را 200 هزار نفر خواند و گفت: جهیزیه 20 هزار نفر از محل اعتبارات دولتی و مابقی از محل درآمد های مردمی و كمك خیرین تامین می شود.

این مقام مسوول در كمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: 700 هزار دختر واجد شرایط ازدواج و 300 هزار زن مطلقه یا بیوه كمتر از 50 سال زیر پوشش كمیته امداد قرار دارند.

معاون حمایت و سلامت كمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: در سال جاری، علاوه بر اختصاص 80 میلیارد تومان از اعتبارات كمیته امداد به خدمات موردی، 25 درصد از درآمد های مردمی، 40 درصد از وام های اشتغال و بخشی از وام های قرض الحسنه به خدمات موردی اختصاص یافته است.

به گفته ذوالفقاری، اكنون بیمه تكمیلی روستائیان توسط كمیته امداد انجام می شود درحالیكه این نهاد در رابطه با بیمه تكمیلی روستائیان هیچ وظیفه ای ندارد.

معاون حمایت و سلامت كمیته امداد با بیان اینكه سهم آورده افراد در بحث بیمه اقشار آسیب پذیر توسط كمیته امداد پرداخت می شود، گفت: اكنون، حدود 103 هزار بیمار صعب العلاج در كشور وجود دارد كه از این تعداد، چهار هزار نفر زیر پوشش كمیته امداد هستند.

اجتمام**9140**1572





:: برچسب‌ها: فیلم , انگلستان , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 524
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: