خاتمی:انتخابات صحنه تجدید میثاق مردم با ولایت فقیه و حمایت از نظام اسلامی است
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا به نقل از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری ،حجت الاسلام و المسلمین' سید احمد خاتمی' به عنوان نخستین ناطق پیش از دستور جلسه صبح روز سه شنبه مجلس خبرگان رهبری ،به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی حضور مردم در صحنه انتخابات مجلس شورای اسلامی را نمایش هشیاری، دین مداری، بصیرت و سطح بالایی از دموكراسی نسبت به كشورهای غربی دانست.

نماینده مردم كرمان در مجلس خبرگان رهبری، سپس با ارائه آماری از انتخابات در كشورهای مختلف، شكوه حضور مردم در انتخابات كشورمان را ستودنی قلمداد كرد.

حجت الاسلام خاتمی همچنین در ادامه با اشاره به بی اخلاقی های صورت گرفته در عرصه انتخابات این قبیل كارها را در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ندانست.

وی همچنین در سخنان خود تلاش هر چه بیشتر مسئولان نظام برای ایجاد بستر زندگی بهتر برای مردم و حل مشكلات اقتصادی را خواستار شد.

در ادامه جلسه پیش از دستور صبح امروز- سه شنبه- مجلس خبرگان رهبری ، حجة الإسلام و المسلمین' حسن نمازی' سخنان خود را با موضوع حراست از ولایت فقیه آغاز كرد.

وی برگزاری اجلاسیه های مجلس خبرگان رهبری را تجدید میثاق و بیعت مجدد با ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری دانسته و راهكارهایی برای تقویت هرچه بیشتر جایگاه رهبری در نظام اسلامی ارائه داد.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با گلایه از برخوردهای سطحی با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه های مختلف این گونه برخوردهای سطحی را موجب تضعیف جایگاه خطیر رهبری و نظام اسلامی دانست.

حجت الاسلام نمازی به نقش و اثرگذاری مقام معظم رهبری در سایر كشورها از جمله كشورهای اسلامی اشاره و تقویت این جایگاه برجسته را خواستار شد.

وی اظهار داشت :مجلس خبرگان وظیفه حراست از جایگاه ولایت را دارد و انجام این وظیفه تقویت رهبری است.

همچنین حجت الإسلام و المسلمین' علی معلمی' نماینده استان مازندران در دوره چهارم خبرگان رهبری بعنوان سومین ناطق پیش از دستور در جایگاه قرار گرفت كه با بیان حدیثی از امام صادق علیه السلام به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی به مسـأله انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی و حضور آگاهانه همه اقشار مردم بویژه با شعار ولایت مداری و تبعیت از رهبری اشاره و آن را ستودنی خواند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری همچنین از حضور مردم و تلاش همه دست اندركاران برگزاری انتخابات به ویژه فرمایشات حكیمانه رهبر معظم انقلاب در این زمینه تشكر و قدردانی كرد.

آیت الله دكتر احمد بهشتی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری چهارمین ناطق پیش از دستور اجلاسیه یازدهم مجلس خبرگان بود.

وی، نخست با اشاره به حضور چشمگیر و خیره كننده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین راهپیمایی 22 بهمن از تمام ملت شریف ایران اسلامی قدردانی و عنایات خداوند باری تعالی بر این كشور شهید پرور را قابل حمد و ستایش دانست.

آیت الله احمد بهشتی سپس با تاكید بر وحدت بین مسلمانان شیطنت های دشمنان دین اسلام را به شدت محكوم كرد.

وی در این رابطه به تدابیر و فرمایشات رهبر كبیر انقلاب اسلامی؛ حضرت امام خمینی قدس سره اشاره و عمل به این تدابیر حكیمانه را مانع و سدی محكم در برابر دسیسه های داخلی و خارجی در این خصوص خواند و ترویج فرهنگ وحدت و تقریب ملل اسلامی را بسیار ضروری دانست.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی، شیعه را میانه‌ رو و معتدل توصیف كرد و در این راستا به بیان پاره‌ای از تاریخ اسلام، بر ایجاد وحدت بین شیعه و سنی تاكید كرد.

وی بر لزوم گفتگوی صمیمانه علمای اسلام و رهبران مذهبی شیعی و سنی تاكید كرد و گفت : لازم است همانگونه كه گفتگوی ادیان داریم، مركز تقریب ادیان نیز داشته باشیم و همانگونه كه مراكز تقریب مذاهب داریم، به گفتگوی مذاهب نیز توجه كنیم

سیام *1580





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: