نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، این جشنواره سه شنبه شب در موزه سینمای صربستان با حضور سفیر سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد، جمعی از ایرانیان، شخصیت های فرهنگی، سینمایی، دیپلمات های مقیم بلگراد، نمایندگان احزاب سیاسی، اساتید دانشگاه های صربستان و بیش پانصد نفر از هنر دوستان و علاقمندان به فرهنگ این كشور آغاز شد.

هفته فیلم ایران به همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در بلگراد و با همكاری موزه سینمایی و سینما 'كینوتكا' در صربستان آغاز شد كه یه مدت یك هفته ادامه دارد.

در مراسم گشایش جشنواره فیلم های ایران در بلگراد ' ابوالقاسم دلفی' سفبر جمهوری اسلامی ایران در صربستان با اشاره به تحولات گسترده سه دهه گذشته در عرصه فرهنگی و هنری در ایران اسلامی، پیام فیلم های ایرانی را صلح، دوستی، تعامل و همكاری ذكر كرد.

وی افزود: در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سینمای ایران با برخورداری از كارگردانان، فیلم سازان و هنرپیشگان مجرب ایرانی در عرصه های داخلی و خارجی به موفقیت های چشمگیری دست یافته است.

'ماریان ویوویچ' معاون رییس موزه سینمایی و سینما كینوتكا صربستان همكاری موزه سینمای صربستان با وابسته فرهنگی سفارت ایران را در دوازده سال گذشته بسیار خوب توصیف كرد و با تاكید بر اینكه در این فاصله بیش از صد فیلم ایرانی در صربستان به نمایش گذاشته شده است، گفت: جشنواره فیلم های ایرانی از پر بیننده ترین جشنواره های فیلم در این كشور است.

'رسول صدر عاملی' كارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه كننده ایرانی نیز در مراسم گشایس دوازدهمین جشنواره فیلم های ایرانی در بلگراد با ابراز خرسندی از اینكه در جمع مردم صربستان است،گفت كه در این هفته 5 فیلم از 14 فیلم های وی در صربستان برای مردم علاقمند به سینما و فیلم های ایرانی به نمایش گذاشته می شود.

در دوازدهمین جشنواره فیلم های ایرانی در بلگراد افزون بر فیلم 'هر شب تنهایی'، فیلمهای 'زندگی با چشمان بسته'، 'دختری با كفش های كتانی'، ' من، ترانه، 15 سال دارم ' و فیلم 'شب' تا پایان هفته جاری روی پرده نمایش در می آید.

همچنین در حاشیه این جشنواره، عكسهای سینمائی از آثار 'نیك رفتار' در سالن سینمای كینوتكای صربستان برای بینندگان به نمایش درآمد.

اروپام**2061**





:: برچسب‌ها: موسیقی , سفر , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 503
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: