گمانه زنی ها از دست داشتن تل آویو در انفجار دهلی نو خبر می دهد
نوشته شده توسط : brezzers

به نوشته این پایگاه اطلاع رسانی، یك هفته بعد از انفجار خودروی سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی نو، گزارش رسانه های هندی همچنان از بی نتیجه بودن تحقیقات خبر می دهد.

با وجود این، روشن است كه انفجار یاد شده تاثیر سیاسی فراوانی داشته و فشارهای زیادی را بر دولت هند وارد آورده است كه تصمیم دارد روابط حیاتی خود را در زمینه انرژی با ایران بدون توجه به تحریم های غرب ادامه دهد.

همان طور كه انتظار می رفت آمریكا، اروپا، اسرائیل و رسانه های وابسته به آنها با همكاری یكدیگر مبارزه ای هماهنگ را برای انتقاد از سیاست دهلی نو در برابر ایران اتخاذ كرده اند، تا آن كشور را در زمینه كاهش یا حتی قطع واردات انرژی متقاعد سازند. هند با تدابیر مالی آمریكا و اتحادیه اروپا برای توقف خرید نفت تهران توسط كشورهای جهان مخالفت می كند.

به نوشته آسیا تایمز، بعد از اعلام ادامه خرید نفتی هند از ایران با وجود تحریم ها، 'نیكلاس برنز'، یكی از مقامات دولت آمریكا در زمان 'جرج بوش'، رییس جمهوری پیشین این كشور، هند را به مخالفت با جامعه جهانی متهم كرد و تصمیم به شدت غیر منطقی این كشور برای ادامه تجارت عادی با تهران را ضربه ای مهم به سیاست منزوی ساختن ایران نامید.

به گفته برنز، این امر نشان می دهد كه هند با كشورهای غربی همراه نیست و همچنان مانند قدرتی منطقه ای به جای قدرتی جهانی عمل می كند.

در واقع عكس این گفته درست است. هند با امتناع از پذیرش مسیر پیشنهادی آمریكا و رژیم صهیونیستی در مورد ایران، اعتبار و استقلال داخلی خود را به عنوان قدرت نو ظهور جهانی نشان داد كه بر اساس شرایط ، نیازها و اولویت های خود به جای تسلیم در برابر فشارهای بیرونی عمل می كند.

این امر تنها به نیازهای انرژی هند باز نمی گردد، بلكه اقدامی مهم و متوازن كننده است كه شامل اثر متقابل چندین متغیر علاوه بر مسائل اقتصادی، هویت ملی، حاكمیت و استقلال سیاست خارجی در جهانی پیچیده است.

هند با جمعیت 140 میلیون نفر مسلمان و 36 میلیون نفر شیعه باید در برابر احساسات طبیعی جمعیت بزرگ مسلمان خود حساس باشد؛ زیرا ممكن است در صورت حمایت دولت از رژیم صهیونیستی و فدا كردن منافع ایران در راستای خشنودی آمریكا و سیاست مداران اسرائیلی از دولت نا امید شوند.

به نوشته آسیا تایمز، تعدادی تحلیلگران مسائل ایران معتدند كه انفجارهای اخیر دهلی برای تخریب روابط خوب دو كشور در زمینه انرژی صورت گرفته است و با بمب گذاری سال 1992 آرژانتین مقایسه می شود كه در آن زمان تنها شریك هسته ای ایران بود و به سرعت همه همكاری های خود را با تهران به این دلیل قطع كرد.

استاد دانشگاهی در تهران كه خواست نامش فاش نشود، در این مورد گفت: با در نظر گرفتن اهمیت فوق العاده مساله كه هند را به همراهی با تحریم های ضد ایرانی غرب مجبور می سازد؛ دور از دسترس نیست كه باور كنیم اسرائیلی ها حمله ای حساب شده را به مواضع خود در هند ترتیب داده اند، تا سیاستمداران هندی خطر را احساس و مسیر خود را عوض كنند.

وی افزود: ایران می داند افكار عمومی هند به سمت تهران تمایل دارد؛ زیرا قهرمانانه در برابر سلطه گری غرب ایستاده است. هند هنوز از بسیاری جهات كشوری جهان سومی است و میراث غنی از ضد استعمار همچنین سه دهه تحریم هسته ای غرب را در تاریخ خود دارد كه شباهت فراوانی با ایران پدید می آورد.

'كلینتون باستین'، كارشناس آمریكایی مطرح جنگ افزار، اخیرا تایید كرد كه برنامه هسته ای ایران غیر نظامی است و آمریكا باید تهدیدهای خطرناك خود را كنار گذاشته و از برنامه هسته ای ایران حمایت كند.

بنابر این هند علاوه بر دیگر اقدامات، می تواند از برنامه هسته ای سالم ایران و تحقیقات پزشكی هسته ای حمایت كند.

مترجمام**9157** 1506





:: برچسب‌ها: بریتانیا , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: