احترام به آرای مردم یكی از ثمرات انقلاب اسلامی است
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، آیت الله 'محمدرضا مهدوی كنی' روز پنجشنبه در مراسم تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان رهبری با آرمانهای بنیانگذار انقلاب اسلامی افزود:حضرت امام (ره) برای مردم و آرای آنان احترام قایل بودند و اعتقاد داشتند كه اگر بخواهیم انقلاب و نظام پابرجا بماند باید پشتیبان مردم باشیم.

وی اظهارداشت صدور انقلاب اسلامی به كشورهای منطقه و اسلامی از جمله خواسته های امام راحل بود كه تحقق یافته است .

آیت الله مهدوی كنی گفت: همانطور كه امام معتقد بودند صدور انقلاب به معنای جنگ و مبارزه مسلحانه با دیگران نبوده و نیست .

وی با بیان اینكه اخلاص امام (ره) همیشه منشا اثر بود تصریح كرد: امام راحل ثمرات فراوانی برای اسلام و انقلاب داشتند و این ثمرات هر روز و هر سال آثار خود را بیشتر نشان می دهد.

رییس مجلس خبرگان رهبری ، انتخابات در نظام اسلامی را از بركات و ثمرات انقلاب اسلامی برشمرد و خاطر نشان كرد: یكی از انتخاباتی را كه امام (ره) برای برگزاری آن تاكید كرده بودند مجلس خبرگان رهبری بود.

وی با اشاره به تاكید امام راحل درخصوص تشكیل مجلس خبرگان رهبری كه پشتیبان رهبری است اظهارداشت این امر یك فتوای شخصی نبود بلكه رمز بقای انقلاب اسلامی نیز می باشد.

آیت الله مهدوی كنی با اشاره به اینكه دشمنان نظام در ابتدا فكر می كردند كه اگر امام (ره) از دنیا برود این انقلاب نیز تمام می شود تصریح كرد: آنان در ابتدا می گفتند تا شش ماه بعد از فوت امام (ره) انقلاب نیز تمام می شود و این در حالی است كه در زمان امام راحل انقلاب شكوفا شد و به نظامی مردمی و مردم سالار دینی تبدیل شد.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل كه فرمودند 'حفظ نظام از اوجب واجبات است' افزود: امام راحل همیشه تاكید داشتند كه این انقلاب راه خود را باز كرده است و دشمن نمی تواند به این انقلاب ضربه ای بزند ولی شرط ماندگاری انقلاب باهم بودن و یكی شدن است.

رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: با تمام اختلاف سلیقه هایی كه بین علما و دیگران بخصوص در مسایل اجتماعی وجود دارد، برای حفظ نظام باید با هم كار كنیم و حتی در فتاوای دینی نظرها را باید جمع كرد و امام (ره) نیز به این امر همیشه تاكید داشتند.

وی خاطر نشان كرد: اعضای مجلس خبرگان در اینجا جمع شده اند تا با آرمانهای امام راحل تجدید بیعت كنند و از حاكمیت دین در كشور با قول، عمل، فداكاری و گذشت حراست كنند.

آیت الله مهدوی كنی اظهار داشت: حضور اعضای مجلس خبرگان در این مكان مقدس یك مفهوم دیگری نیز دارد و آن این است كه به بیت امام (ره) و خانواده محترم ایشان احترام گذاریم و امیدواریم كه عزت و سلامت آنان باقی باشد و ما هم در كنار آنان به راهی كه امام برگزیده ادامه دهیم.

1417/688/





:: برچسب‌ها: خانواده , دریاچه , کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: