نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا 'اس .ام . كریشنا 'روز جمعه در حاشیه سمیناری در سنگاپور گفت: هند اعتقادی به رقابتی شدن انتخاب رییس بانك جهانی ندارد و از رسیدن به اجماع درباره انتخاب فردی شایسته برای این سمت، پشت درهای بسته استقبال می كند.

از زمانی كه 'روبرت زوئلیك'، در ماه گذشته اعلام كرد كه قصد دارد از سمت خود در تاثیرگذارترین بانك جهان كناره گیری كند، نام تعدادی از افرادی كه می توانند جایگزین وی باشند، مطرح شده است.

در روزهای اول، حتی نام هیلاری كلینتون، وزیر امور خارجه كنونی آمریكا برای تصدی بانك جهانی نیز مطرح شد اما دفتر او اعلام كرد كه كلینتون در این رقابت شركت نمی كند.

'تیموتی گیتنر'، وزیر خزانه داری آمریكا، 'لری سامرز'، وزیر خزانه داری قبلی آمریكا و 'محمد یونس'، برنده جایزه نوبل ادبی بنگلادش از جمله افرادی هستند كه مام آنها برای تصدی بانك جهانی مطرح است و این در حالی است كه هیچ از این افراد تاكنون نسبت به این مسئله واكنشی نشان نداده اند.

در عین حال، رسانه ها گزارش دادند كه جان كری سناتور آمریكایی، سوزان رایس، نماینده آمریكا در سازمان ملل و لاورنس سامرز اقتصاددان نیز در فهرست نامزدهای ریاست بانك جهانی قرار دارند.

نامزدهای رییس این بانك باید تا پایان ماه مارس نهایی شوند.

آساق ** 589**5981





:: برچسب‌ها: دریا , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: