راه برزیل از سمرقند و بخارا می‌گذرد
نوشته شده توسط : brezzers
مدیر اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا

مدیر اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا قرعه ایران را به حاضران نشان می‌دهد

قرعه کشی مرحله آخر رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در آسیا، امروز (۹ مارس) در کوالالامپور، پایتخت مالزی، انجام شد و تیم ملی فوتبال ایران در گروه اول در کنار کره جنوبی، ازبکستان، قطر و لبنان قرار گرفت.

مهدی مهدوی‌کیا، بازیکن سابق تیم ملی ایران، در این مراسم قرعه ایران را انتخاب کرد.

کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی هم به نمایندگی از ایران در مراسم حاضر بود.

در این قرعه کشی تیم‌ها بر اساس رنکینگ فیفا سیدبندی شده بودند و ایران، که در رده بندی فیفا تیم چهارم آسیاست، بهمراه ژاپن در گلدان دوم قرار گرفته بود.

کره جنوبی، تیم اول گروه ایران، با ۸ بار حضور در جام‌های جهانی باسابقه‌ترین تیم آسیایی در این مسابقات است و در هر هفت جام جهانی اخیر حاضر بوده است.

ازبکستان که بعنوان سید سوم در گروه ایران قرار گرفته، تابحال به جام جهانی راه نیافته، اما در سال ۱۹۹۴ در بازی های آسیایی هیروشیما قهرمان شد.

ازبک‌ها در دور قبل مرحله مقدماتی، در گروهی که ژاپن هم در آن حضور داشت، با اقتدار اول شدند و در دو بازی مقابل ژاپن یک برد و یک مساوی بدست آوردند.

قطر، تیم چهارم گروه ایران، که قرار است جام جهانی ۲۰۲۲ را میزبانی کند، در دور قبلی هم با ایران همگروه بود و هر دو بازی دو تیم مساوی شد.

لبنان دیگر همگروه ایران، سابقه حضور در جام‌های جهانی را ندارد و برای اولین بار تا این مرحله از رقابتهای انتخابی بالا امده است.

تیم‌های استرالیا، ژاپن، عراق، اردن و عمان هم در گروه دوم قرار گرفتند.

دو تیم اول هر گروه مستقیماً به جام جهانی ۲۰۱۴ راه پیدا می‌کنند. تیم‌های سوم دو گروه هم با بازی می کنند که برنده آن برای رسیدن به برزیل باید با تیم پنجم آمریکای جنوبی روبرو شود.

بازی‌های آخرین دور مرحله مقدماتی از خرداد ماه سال آینده شروع می‌شود و ایران در اولین بازی مهمان ازبکستان خواهد بود.

ایران در آخرین بازی این مرحله هم در خرداد ۱۳۹۲ در زمین کره جنوبی به میدان خواهد رفت.

کارلوس کی‌‌روش، سرمربی ایران که از قرعه راضی‌ به نظر می‌رسید، در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی گفت که مهمترین مساله برای ایرانی‌ها بدست آوردن آمادگی کامل است.

او به اردوهای آمادگی و بازی‌های تدارکاتی مناسب اشاره کرد و گفت انتظار دارد ایران به‌عنوان تیم اول یا دوم گروه مستقیماً به جام جهانی‌ برسد.

شهرت مقصودف سرمربی‌ ازبکستان هم به بی‌بی‌سی فارسی گفت با وجودی که کشورش تابحال به جام جهانی‌ راه پیدا نکرده، سعی می‌کند با تیم جوانی که دارد تاریخ‌ساز شود.





:: برچسب‌ها: پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: