مجلس نمایندگان تاجیكستان معاهده مبارزه با قاچاق انسان را تصویب كرد
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری 'اوستا'؛ مسئولان وزارتخانه های كشور كشورهای عضو جامعه مشترك المنافع در شهریورماه گذشته این معاهده را در سنت پترزبورگ امضا كرده بودند.

وزیر كشور تاجیكستان در این زمینه گفت: به موجب این توافقنامه، وزرای كشور عضو ؛ همكاری و تبادل اطلاعات در زمینه قاچاق انسان در این منطقه را تقویت خواهند كرد.

'رمضان رحیم اف' افزود: تاجیكستان در سال 2011 بیش از 100 پرونده قاچاق انسان ثبت كرده كه بیشتر آنها قاچاق دختران به روسیه، امارات متحده عربی، قزاقستان، پاكستان و افغانستان است.

وی با بیان آنكه جرائم سازمان یافته بیشترین جرم هایی هستند كه تاكنون در تاجیكستان رخ داده اند، گفت: این توافقنامه پس از تصویب در مجلس سنا ، باید توسط 'امامعلی رحمان' رئیس جمهوری نیز امضا شود.

كمیسیون مبارزه با قاچاق انسان تاجیكستان 215 راهكار از جمله اطلاع رسانی به حدود 450 هزار نفر برای مبارزه با قاچاق انسان در طول سال های 2011 تا 2013 را پیش بینی كرده است.

این كمیسیون تسهیل همكاری میان نهادهای دولتی با سازمانهای بین المللی و جامعه مدنی مبارزه با قاچاق انسان را خواستار شد. واقعیت این است كه مساله قاچاق انسان شامل فحشا، كار اجباری، قاچاق و فروش اعضای بدن به یكی از معضلات جهانی تبدیل شده به طوری كه براساس آماری كه دفتر مبارزه با مواد مخدر و جنایات سازمان ملل در اوایل سال گذشته میلادی منتشر كرده بود، 127 كشور در جهان سرمنشاء قاچاق انسان هستند با وجود این برخی كشورها از جمله جمهوری های آسیای مركزی و قفقاز با شدت بیشتری با این معضل رو به رو هستند.

بی گمان تراژدی قاچاق انسان بویژه زنان و كودكان به طور عمده از فقر، حاكمیت ‌های مستبدانه، بی‌توجهی سیستم‌های امنیتی و آلودگی آنها به فساد مالی و دوری از ارزش ‌های معنوی و الهی ناشی می شود، لذا تقویت امنیت مردم و اصول مذهبی در سطح جهان، اقدام موثر نهادهای بین ‌المللی برای كاهش شكاف میان شمال و جنوب و تصویب قوانین لازم‌الاجرا برای مقابله با یكی از مهمترین اشكال جرایم سازمان یافته فراملی ضروری است.

تاجیكستان از جمله كشورهایی است كه از مساله روزافزون قاچاق انسان رنج می برد و براساس آمار تایید نشده طی 10 سال گذشته حدود یكهزار نفر از اتباع این كشور به صورت قاچاقی و غیرقانونی به خارج انتقال یافته اند.

آساق**ه.ص**1558**1392





:: برچسب‌ها: روز , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: