دیدارهای لیگ فوتبال مصر لغو شد
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حادثه بعد از دیدار دو تیم المصری و الاهلی در روز اول فوریه در پورت سعید 74 تن جان باختند و صدها تن مجروح شدند.

اتحادیه فوتبال مصر روز شنبه اعلام كرد یك تورنمنت دوستانه كه قرار است از 29 مارس تا 17 مه برگزار شود، جایگزین لیگ مصر می شود.

در حال حاضر تیم حرس الحدود بعد از 17 مسابقه و با یك امتیاز بالاتر از الاهلی، صدرنشین جدول لیگ مصر است.

دیدار ماه گذشته تیم مصر مقابل جمهوری آفریقای مركزی كه قرار بود درچاچوب رقابتهای مقدماتی جام ملتهای آفریقا برگزار شود نیز، به دنبال فاجعه پورت سعید به تعویق افتاد.

قرار است تیم های دو كشور دیدار خود را در ماه ژوئن برگزار كنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، عزمی مجاهد سخنگوی اتحادیه فوتبال مصر روز شنبه گفت: از آنجا كه فرصت كافی برای انجام بازیها قبل از آغاز تمرینات تیم ملی برای رقابتهای مقدماتی جام ملتهای آفریقا و بازیهای المپیك امسال لندن وجود ندارد، بازیهای باقیمانده فصل برگزار نمی شود.

شماری از بازیكنان الاهلی نیز اعلام كردند، به علت عدم محاكمه عاملان این حادثه بازی نخواهند كرد.

در تورنمنت دوستانه 18 تیم به دو گروه تقسیم می شوند و از اواخر ماه جاری در ورزشگاههای بدون تماشاگر بازی خواهند كرد. پیشتر هدف از برگزاری این تورنمنت جمع آوری پول برای خانواده های قربانیان این خشونت ها اعلام شده بود، اما مجاهد روز شنبه گفت: این بازیها به منظور خشنود ساختن حامیان مالی برگزار می شود.

المصری كه میزبان دیدار اول فوریه بود، بازی نخواهد داشت.

فاجعه پورت سعید وضعیت بغرنج امنیتی را در پرجمعیت ترین كشور دنیای عرب در ادامه ناآرامی ها در این كشور نشان داد. این ماجرا خشونت بارترین حادثه فوتبال در مصر و خونبارترین آن در سراسر جهان از سال 1996 تاكنون محسوب می شود.

بر اثر هجوم تماشاگران در دیدار بین تیم های فوتبال كاستاریكا و گواتمالا در اكتبر سال 1996 دستكم 78 تن جان باختند و 180 نفر هم مجروح شدند.

قانون گذاران مصری در حال تحقیق در مورد عامل این ماجرای خشونت بار هستند.

**1584**1440





:: برچسب‌ها: سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 478
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: