صیانت از باورهای دینی و فرهنگ بومی وظیفه همه افراد جامعه است
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا 'حمید شاه‌آبادی' در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مد ولباس فجر كه در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: موضوع مد و لباس یك امر مرتبط با آراسته‌پوشی است كه ریشه‌اش به عفاف و حجاب باز می گردد.

وی ادامه داد: اگر موضوع عفاف و حجاب همواره در دستور كار مسئولین قرار می‌گیرد، بدین دلیل است كه حفظ این مسئله در ذات مردم مسلمان ما وجود دارد.

این مقام مسوول با بیان اینكه مسئولین باید در برابر این مسئله پاسخگو باشند،اضافه كرد: امنیت اجتماعی و روانی از جمله حقوق مردم است كه فراهم كردنش نیاز به تمهیداتی از سوی متولیان دارد.

به گفته معاون امورهنری وزیر فرهنگ و ارشاد ،همه افراد باید در قبال این مسئله رعایت كنند، چرا كه هنجارشكنی فردی نیز حریم اجتماع را به هم می‌زند.

شاه آبادی به استقبال جوانان از نخستین جشنواره مد و لباس فجر اشاره كرد و اظهار داشت: این امر نشانگر علایق و باورهای نیروهای جوان و طراحان و مد و لباس نسبت به باورهای دینی است.

وی تصریح كرد كه قانون مدو لباس تنها منحصر به بانوان و لباس نیست بلكه راه‌های زیادی برای انجام كار خواهد داشت.

'كیوان سهرابی' دبیر نخستین جشنواره مد و لباس فجر نیز در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: مقصود از این جشنواره مدگرایی و اصراف یا خودنمایی نیست بلكه ترویج یك نشانه یا نقش هنری در پوشش اقشار جامعه است به طوریكه بر گرفته از دین و آیینمان باشد.

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مدو لباس فجر روزشنبه20 اسفند ماه راس ساعت 18 در تالار وحدت برگزار شد.

این جشنواره تخصصی به منظور ارائه طرح های برتر و الگو دهی در حوزه لباس با بهره گیری از شاخصه های فرهنگ اسلامی ایرانی از 11 تا 18 اسفند در سالن حجاب كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان برپا شده بود.

فراهنگ**9173**1588





:: برچسب‌ها: موزه , گربه , موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: