زیرساخت‌ها برای جذب هفت میلیون گردشگر خارجی در كشور فراهم است
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، 'سید حسن موسوی' روز یكشنبه در سفر استانی رییس جمهوری و هیات دولت به استان البرز در جمع مدیران و كاركنان اداره كل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری این استان افزود: در سال 1404 در سند چشم انداز 20 ساله، سازمان میراث فرهنگی باید به جذب 20 میلیون گردشگر خارجی دست یابد.

وی اضافه كرد: در این جهت تلاش شده است تا سال آینده به رقم جذب بیش از هفت میلیون گردشگر خارجی با توجه به زیرساخت ها دست یابیم.

موسوی با اشاره به سرمایه عظیم نیروی انسانی كه به عنوان سفیران ایران در خارج زندگی می كنند، اظهار داشت: شش میلیون و 500 هزار ایرانی در خارج از كشور زندگی می كنند كه هر یك از این افراد با معرفی ایران و جاذبه های گردشگری آن به سه نفر، می توانند سالانه 18 میلیون گردشگر وارد ایران كنند.

وی بیان داشت: اگر بتوانیم به رقم جذب 20 میلیون گردشگر خارجی دست یابیم حدود چهار میلیون شغل مستقیم و 11 میلیون شغل غیر مستقیم در كشور ایجاد كرده‌ایم كه نیز 37میلیارد دلار ارز آوری برای كشور به همراه خواهد داشت.

معاون رییس جمهور با انتقاد از اتكاء به صادرات نفت یادآور شد: تلاش برای جذب میلیون‌ها گردشگر خارجی می‌تواند وابستگی ما را به صادرات نفت كاهش داده و مشكل اشتغال را در كشور به طور كامل رفع كند.

وی ادامه داد: بر اساس تعهدی كه به دولت داده‌ایم، در سال 91 باید به رشد 300 درصدی در صادرات صنایع‌ دستی به غیر از فرش دست ‌یابیم كه این ظرفیت در كشور وجود دارد.

موسوی با اشاره به قدمت، تنوع و زیبایی هنرهای سنتی و صنایع ‌دستی ایران اظهار داشت: صنایع ‌دستی ایران با قدمت سه هزار و 500 سال و با دارا بودن تنوع و زیبایی منحصر به فرد می‌تواند جای خود را در بازارهای جهانی باز كند.

رییس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت بسته ‌بندی در صنایع‌ دستی یادآور شد: آنچه می‌تواند در افزایش صادرات صنایع‌دستی بیش از پیش موثر باشد توجه به كیفیت بسته‌بندی در این حوزه است.

وی با اشاره به ظرفیت های استان البرز نیز گفت: در زمینه بسته بندی صنایع دستی این كار در استان البرز به صورت پایلوت به دلیل نزدیك بودن به پایتخت و نیز قرار گرفتن در كنار مناطق صنعتی و راههای اصلی كشور آغاز می شود.

موسوی گفت: تا پایان نیمه اول سال 91 باید خبر خوش نهایی شدن موضوع بسته‌ بندی صنایع‌ دستی كشور را اعلام كنیم.

در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان اداره كل میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان البرز با حضور معاون رییس‌جمهور، معاون صنایع دستی این سازمان و مدیر كل میراث فرهنگی استان البرز با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.ك/2

7421/1027/





:: برچسب‌ها: کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: