نوشته شده توسط : brezzers

'غلام نبی عیدی زاده' عصر یكشنبه در بازدید از واحدهای صنعتی فعال در شهرك صنعتی بجنورد به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: تامین مایحتاج عمومی مردم افغانستان از طریق تولیدات ایرانی بخصوص از استانهای نزدیك به این كشور از لحاظ اقتصادی برای ما دارای صرفه بیشتری است.

وی اضافه كرد: استان خراسان شمالی در بخش نظام مهندسی، تولیدات مصالح ساختمانی و صنایع غذایی قابلیت خوبی دارد كه می تواند این توانمندی را به كشور افغانستان صادر كند.

عیدی زاده افزود: كارآفرینان استان خراسان شمالی می توانند برخی از تجربیات فنی و دانش خود در زمینه ساخت مصالح ساختمانی را با مشاركت سرمایه گذاران افغانی در این كشور عملی كنند.

رییس كمیته زراعت اتاق تجارت و صنعت افغانستان گفت: اتاق تجارت و صنعت افغانستان نیز از طرحهای دارای توجیه اقتصادی و مورد نیاز مردم كشور ما از طریق استان خراسان شمالی حمایت خواهد كرد.

عیدی زاده افزود: البته بازرگانان خراسان شمالی در شرایط فعلی نیز روابط تجاری خوبی با افغانستان دارند.

وی اضافه كرد: با سفر هیاتهای تجاری افغانستان به این استان و متعاقب آن سفر هیات تجاری خراسان شمالی به افغانستان، می توان به درك بیشتری نیازمندی ها برای سرمایه گذاری دوجانبه اندیشید.

وی از انتقال دانش و تجربیات بخش كشاورزی خراسان شمالی به افغانستان نیز استقبال كرد و افزود: برپایی نمایشگاه توانمندیهای خراسان شمالی در افغانستان از دیگر درخواستهای هیات تجاری افغان در این سفر سه روزه است.

هیات تجاری افغانستان روز گذشته با هدف تقویت و ارتقای روابط اقتصادی و تجاری با استان خراسان شمالی به این استان سفر كرده است. ك/3

2712/626/





:: برچسب‌ها: دوستان , رودخانه , آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: