مراسم یادبود قربانیان زمین لرزه و سونامی ژاپن برگزار شد
نوشته شده توسط : brezzers

سالگرد سونامی بزرگ ژاپن

مردم ژاپن در سالگرد زمین‌‎لرزه و سونامی سال گذشته در شرق کشور، مراسم یادبود برگزار کردند.

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

مردم ژاپن در سالگرد زمین‌‎لرزه و سونامی مرگبار سال گذشته در شمال شرق این کشور، یاد هزاران نفر از قربانیان این سوانح را گرامی داشته‌اند.

آنها در ساعت ۱۴ و ۴۶ دقیقه به وقت محلی (زمان وقوع زمین لرزه در روز ۱۱ مارس سال گذشته) یک دقیقه سکوت کردند؛ تمام خودروها و وسایل حمل و نقل در ژاپن از حرکت ایستادند و مردم در سکوت، فعالیت‌های خود را متوقف کردند.

به دنبال زمین‌لرزه و سونامی سال گذشته ژاپن، نزدیک به ۲۰ هزار نفر کشته یا ناپدید شدند.

بزرگی زمین‌لرزه‌ای که سال گذشته در شمال شرق ژاپن رخ داد، نزدیک به ۹ ریشتر گزارش شد که شدیدترین زمین‌لرزه از زمان ثبت زلزله‌ها در این کشور به شمار می‌رود.

وقوع زمین‌لرزه، زمینه‌ساز جاری شدن سونامی در این مناطق نیز بود که به بحران در نیروگاه اتمی فوکوشیما منجر شد و بازبینی درخط مشی‌های ژاپن در بخش انرژی را به دنبال داشت.

امپراتور آکیهیتو (امپراتور ژاپن) و یوشیهیکو نودا، نخست وزیر ژاپن، در مراسم یادبود ملی که روز یکشنبه، ۱۱ مارس، در توکیو برگزار شد، حضور داشتند.

امپراتور ۸۷ ساله ژاپن که به تازگی تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته است، در این مراسم گفت که این کشور هیچگاه نباید حرکت به سمت آینده‌ای بهتر و ایمن را فراموش کند.

کمی بعد از زلزله سال گذشته در روز ۱۱ مارس ۲۰۱۱ میلادی، موجی عظیم از آب، ساحل شمال شرقی ژاپن را فرا گرفت و سونامی خودروها، کشتی‌ها و ساختمان‌ها را با خود برد و مناطق ساحلی را ویران کرد.

گزارش شده است که زمین‌لرزه و سونامی سال گذشته در ژاپن مرگ ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر را به دنبال داشت و سرنوشت ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیز نامعلوم مانده است.

خبرنگار بی‌بی‌سی در توکیو می‌گوید که همزمان با مراسم یادبود قربانیان زمین‌لرزه و سونامی سال گذشته، مخالفان استفاده از انرژی هسته‌ای در ژاپن در شهرهای مختلف این کشور تجمعاتی اعتراضی برگزار کرده‌اند.





:: برچسب‌ها: سبز , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: