موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاه های اجرایی ساماندهی می شوند
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، شورای عالی اداری بنا به پیشنهاد مشترك وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری این مصوبه را تصویب كرد.

با تصویب شورای عالی اداری به منظور ایجاد انسجام تشكیلاتی در ساختار دولت ، جلوگیری از انجام فعالیت های موازی، كاهش هزینه ها و معطوف ساختن منابع دستگاه های اجرایی به اجرای ماموریت های اصلی و قانونی محوله و ارتقای سطح علمی موسسات آموزشی و پژوهشی، این موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاه های اجرایی ساماندهی می شوند.

براین اساس، منابع،امكانات،اعضای هیات علمی، تجهیزات و نیروی انسانی موسسات آموزش عالی وابسته به دستگاه های اجرایی كشور كه دوره های آموزشی آنها منجر به اخذ مدرك نظری دانشگاهی می شود حسب مورد به وزارتخانه های علوم ،تحقیقات و فناوری و بهداشت،درمان و آموزش پزشكی منتقل می شود تا دردانشگاه ها وموسسات آموزش عالی وابسته به دو وزارتخانه مذكور ساماندهی شوند.

طبق این مصوبه، تمامی مراكزآموزشی موجود در دستگاه های اجرایی كشور كه تحت هر عنوان به آموزش های عالی نظری می پردازند به بخش غیر دولتی یا وزارتخانه های علوم ،تحقیقات و فناوری و یا بهداشت،درمان و آموزش پزشكی واگذار شده و دستگاه های مذكور مجاز به صرف هزینه ،منابع ،نیروی انسانی ،برای این مراكز نیستند.

همچنین به منظور انجام برنامه ریزی و سیاست گذاری های آموزشی، دستگاه های اجرایی كشور باید با تجمیع یا ادغام موسسات موجود درخصوص ایجاد یك موسسه آموزش علمی –كاربردی اقدام كنند.

براین اساس، موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاه های اجرایی با اخذ مجوز لازم درقالب مفاد ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه اداره می شوند.

همچنین به منظور رفع نیاز های پژوهشی دستگاه های اجرایی كشور،این دستگاه ها می توانند از طریق ادغام مراكز پژوهشی موجود ،نسبت به ایجاد یك مركز پژوهشی با اخذ مجوزهای لازم به منظورسیاست گذاری، برنامه ریزی و مدیریت پژوهش و توسعه فناوری در دستگاه شامل نیاز سنجی ،آینده پژوهی ،تعیین اولویت ها ،برنامه ها ،پرژوه ها و نظارت براجراو فراهم نمودن زمینه بكارگیری نتایج در جهت دستیابی به اهداف ورفع نیازهای دستگاه و اجرای پروژه های مورد نیاز با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها وموسسات پژوهشی دارای مجوز به صورت برون سپاری اقدام كند.

براین اساس،وزارتخانه های علوم ،تحقیقات و فناوری و بهداشت ،درمان و آموزش پزشكی موظف هستند طی سه ماه ،برنامه ساماندهی موسسات پژوهشی وابسته به خود را دارای ردیف بودجه مستقل هستند به شورای عالی اداری ارائه كند.

همچنین ،دستگاه های اجرایی كشورطی مدت 3 ماه،ساختار سازمانی و نیروی انسانی موسسات علمی – كاربردی ومراكز پژوهشی را تهیه وبرای تصویب به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری ارسال كنند.

'محمود احمدی نژاد' رییس‌جمهوری و رییس شورای عالی اداری این مصوبه را برای اجرا ابلاغ كرد.

سیام**7378**





:: برچسب‌ها: ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: