انتخابات اخیر مجلس پیام مهمی برای غرب بود
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا از بیروت، مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری و مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) روز دو شنبه در اولین برنامه سفر رسمی خود به لبنان، با 'نبیه بری' رییس مجلس این كشور دیدار و در خصوص تحولات اخیر منطقه گفت وگو كرد.

بری در این دیدار ضمن خوشامدگویی به علی اكبر جوانفكر،با اشاره به اینكه برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیام مهمی به جهان غرب بود، گفت: دنیا متوجه شد كه مردمسالاری چقدر در ایران جا افتاده است چرا كه آنان در غرب مشاركت 40 در صدی مردم را برای خود موفقیت عنوان می كنند، اما مشاركت مردمی در ایران به بیش از 60 درصد رسید.

رییس مجلس لبنان در ادامه تاكید كرد: آنها امید داشتند تحولات منطقه كه به اصطلاح آن را بهار عربی(بیداری اسلامی) می خوانند به ایران برسد و انتخابات اخیر و عدم مشاركت برخی مخالفین را نقطه عطفی در این راستا به حساب می آوردند، اما در این انتخابات به مفهوم واقعی كلمه، جمهوری اسلامی پیروز شد.

وی افزود: اگر ایران در كنار لبنان قرار نداشت، امكان پیروزی بر رژیم صهیونیستی و كسب این وضعیت مطلوب را در كشورمان نداشتیم.

نبیه بری در ادامه ایران، مقاومت در جنوب لبنان و سوریه را اضلاع یك مثلث الماس گونه دانست و گفت: به نظرم اغلب آنچه در سوریه می گذرد بخاطر آن است كه می خواهند زوایای این مثلث گرانبها را از هم دور كنند.

وی گفت: آنچه بین ایران و لبنان بویژه جنوب لبنان می گذرد، ریشه های تاریخی دارد كه به اصول و فروع تشیع و مقاومت اسلامی بر می گردد.

رییس مجلس لبنان اوضاع سوریه را بعد از شكست افراد مسلح در 'حمص' با قبل از آن یكی ندانست و تاكید كرد: بعد از این ماجرا برای اولین بار مشاهده كردیم كه آمریكا و هم پیمانانش در مذاكرات به منطق سیاسی روی آورده اند.

وی با اشاره به اینكه بازگشت آرامش به سوریه وقت بیشتری نیاز دارد، گفت: بسیاری از طرح هایی كه كشورهای خارجی در سوریه به دنبال اجرای آن هستند موفق نخواهد شد، چرا كه جریان مشخصی در مقابل نظام حاكم سوریه وجود ندارد.

بری در ادامه سیاست كشورش در خصوص تحولات سوریه را مورد تایید قرار داد و گفت: تحولات سوریه قطعا بر اوضاع لبنان نیز تاثیر گذار خواهد بود، اما علیرغم تمامی مسایل و مشكلات موجود دلیلی برای سقوط دولت فعلی لبنان وجود ندارد.

وی سپس به تاثیرگذاری رسانه ها در دنیای امروز اشاره كرد و گفت: بیش از 50 درصد تحولات اخیر منطقه ناشی از فضاسازی شبكه های ماهواره ای و رسانه هاست و از این رو لازم است تا جهان اسلام برای انتقال پیام خود حتی به غرب، رسانه ای به زبان انگلیسی داشته باشد.

در ادامه این دیدار جوانفكر ضمن ابلاغ سلام گرم دكتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری كشورمان به نبیه بری، نگاه رییس مجلس لبنان به انتخابات اخیر ایران را نگاه عالمانه ارزیابی كرد و افزود: این انتخابات نشان داد مردم ایران گوش به فرمان رهبرشان هستند.

وی با اشاره به اینكه دشمنان همیشه در مورد ایران اشتباه كرده اند، افزود: آنها گمان می كردند با تحریم و تهدید مردم ما ترسیده و در انتخابات شركت نمی كنند ولی تجربه نشان داد كه ایرانیان هرگاه احساس تهدید كنند با وحدت بیشتر و با شجاعت در دفاع از آرمانها و كیان كشور وارد صحنه مقابله با دشمن می شوند.

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری گفت: همان طور كه مقام معظم رهبری فرمودند ما در یك پیچ مهم و حساس تاریخ قرار داریم و كشورهایی مانند ایران و لبنان در خط مقدم مبارزه با رژیم نژاد پرست صهیونیستی قرار دارند و در این شرایط بحرانی كشورهایی بهتر نقش خود را بهتر ایفا می كنند كه رهبرانی فهیم دارند.

جوانفكر ادامه داد: سفر من به لبنان تاكیدی بر این است كه دو ملت ایران و لبنان سرنوشت مشتركی داشته و همانند گذشته در كنار هم در پی اهداف مشتركی هستند.

مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری گفت: ما در حال گسترش دفاتر این سازمان در دنیا هستیم و در همین راستا اخیرا در بیروت نیز دفتر خود را گسترش داده ایم.

وی همچنین در جمع خبرنگاران پس از پایان این دیدار تاكید كرد: ملت ایران در انتخابات 12 اسفند بر خلاف تصور دشمنان كه دچار اشتباه محاسباتی شدند، انتخابی هوشمندانه و دقیق انجام داده و ان شاء الله منافع ملت ایران در سایه این انتخابات تامین خواهد شد.

مدیر عامل ایرنا در ادامه گفت: مردمسالاری در ایران به معنای واقعی آن وجود دارده و علیرغم رقابت های سیاسی در كشور همه جناح ها در اصول مشترك هستند ولی دشمنان نمی توانند این موضوع را درك كنند.

خاور**1030**2047**





:: برچسب‌ها: حیوانات , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: