فعالیت مستقل و بی طرفانه شرط موفقیت كوفی عنان در سوریه است
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، رامین مهمانپرست این سخنان را روز سه شنبه در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در محل وزارت امور خارجه و در پاسخ به پرسش ایرنا مطرح كرد.

رییس مركز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه افزود: در فضایی كه روح استقلال عمل و بی طرفی حاكم باشد، آقای عنان می تواند توفیقاتی را به دست آورد.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه با بیان این كه در سفر آقای عنان به سوریه مذاكرات خوبی انجام شد، ابراز امیدواری كرد كه فعالیت وی مستقل، بی طرفانه و عادلانه دنبال شود و نتیجه آن كنارگذاشته شدن خشونت ها در سوریه و ایجاد فضای گفت و گوی داخلی در این كشور باشد و در این اثنا، به هیچ وجه اجازه دخالت خارجی در امور این كشور داده نشود.

** پاسخ ایران به درخواست مساعدت 'عنان'

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد كه نخستین ملاقات خارجی كوفی عنان پس از پذیرفتن مسوولیت به عنوان ناظر بین المللی و نماینده اتحادیه عرب، با 'علی اكبر صالحی' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ژنو انجام شد.

مهمانپرست گفت: این ملاقات، دیدار خوب و موثری بود و آقای صالحی در این راستا توصیه هایی را نیز مطرح كرد.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به درخواست مساعدت آقای كوفی عنان، تماس ها و مذاكراتی با طرف سوری از جمله آقای ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه داشت و پس از آن بود كه سفر آقای عنان به دمشق صورت گرفت.

ادامه دارد...

سیام**9129**2026





:: برچسب‌ها: آب , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: