افزایش 8 درصدی مصدومان چهارشنبه آخر سال 89 نسبت به 88
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، 'مشیانه حدادی' افزود: در اسفند ماه هر سال نظام سلامت كشور با هماهنگی های بین بخشی معاونت های بهداشتی ودرمانی دانشگاههای علوم پزشكی سراسر كشور، اطلاعات و مشخصات آسیب دیدگان این حوادث را در تمام مراكز بهداشتی، درمانی و بیمارستانهای تابعه دانشگاه های علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر كشور ثبت و مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

وی ادامه داد: مشابه چندین سال گذشته در سال 1389 نیز، گروه جوان و نوجوان، بیشترین قشر آسیب پذیر در این نوع حوادث بودند گروه 15تا 24سال بیشترین گروه سنی آسیب پذیر بودند و بیش از 32 درصد آسیب دیدگان دانش آموز بودند.

وی تصریح كرد: فراوانی حوادث مربوط به آتش بازی شب چهارشنبه آخر سال در مردان حدود 4 برابر زنان بود.

حدادی ادامه داد: زخم، پارگی و بریدگی شایع ترین نوع آسیب در سال 1389 بود و سوختگی درجه یك و خراشیدگی و ساییدگی در رتبه های بعدی قرار داشتند.

رییس اداره پیشگیری از حوادث اورژانس كشور گفت: به طور متوسط در حدود 90 درصد حوادث در منطقه شهری رخ داد و از نظر محل وقوع حادثه كوچه و خیابان بیشترین محل وقوع حوادث بود.

وی خاطرنشان كرد: از نظر نوع ماده محترقه مصرفی، ترقه بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده كه در نزدیك به 46درصد از محل های توزیع (دستفروش ها) خریداری شده است.

حدادی بیان كرد: درسال گذشته، 1/48 درصد حین بازی با مواد محترقه، 8/21 درصد حین گذر به صورت عابر پیاده، 8/11 درصد حین تماشا،2/4 درصد حین پریدن از روی آتش، 7/2 درصد حین تهیه و ساخت مواد مذكور ،6/1درصد حین انجام وظیفه دچار آسیب شده و در بقیه موارد، نوع فعالیت مشخص نبود.

به گفته وی، شایع ترین ناحیه آسیب در مصدومین خدمت رسانی شده در اورژانس بیمارستانها به علت حوادث مرتبط با آتش بازی شب چهارشنبه پایانی سال به ترتیب دست (3/37 درصد) و چشم (29 درصد) بود این در حالی است كه در آمار اورژانس پیش بیمارستانی(115) كه تنها مربوط سه شنبه 24 اسفند بود، اول چشم (35%)و سپس دست(27%) شایع ترین ناحیه آسیب گزارش شد.

وی تاكید كرد: از كل تماسهای مردمی مرتبط بامصدومین شب چهارشنبه پایانی سال 60 درصد در محل درمان شده و 40 درصد توسط آمبولانس به بیمارستانها اعزام شدند.

وی ادامه داد: سال قبل در آمار ، 5 مورد حادثه منجر به فوت و 18 مورد منجر به معلولیت از اورژانس های بیمارستانی گزارش شد، این در حالی است كه همكاران اورژانس پیش بیمارستانی 3 مورد فوت پیش از رسیدن تكنسین ها به صحنه حادثه گزارش كردند.

حدادی گفت: در سال گذشته 16 درصد مصدومین بستری و مابقی درمان سرپایی شدند، مشابه سالیان گذشته بیشترین فراوانی رخداد حوادث فوق دراسفند ماه و مربوط به آخرین چهارشنبه سال یك هزار و 588 مورد بود.

اجتمام**9105*





:: برچسب‌ها: دوچرخه , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: