آمریكاتعجیل درخروج ازافغانستان رابررسی می كند
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه روز سه شنبه واشنگتن پست، با توجه به وقایع روزهای اخیر، دولت اوباما مشغول مرور و بررسی پایان كار جنگ افغانستان است. انتقال مسئولیت به نیروهای امنیتی افغان، دست یابی به معامله صلح با طالبان وحصول توافق سیاسی برای ادامه حضورنظامی آمریكا بعداز سال 2014در افغانستان از جمله برنامه های آمریكا در این جهت می باشد.

بنابراین گزارش، دولت اوبامابه این ارزیابی رسیده است كه تنهاراه قابل اتكاتكمیل كردن استراتژی جاری است كه برمبنای خروج كامل نیروهای رزمی امریكا تا پایان سال 2014 تنظیم گشته است.

نظرسنجی ها نشان داده است كه اكثر مردم آمریكا موافق پایان سریع جنگ افغانستان هستند.

برخی مقامات امریكایی معتقدند كه خروج زود هنگام بازخوردهایی هم از بعد سیاسی و هم از حیث امنیت ملی آمریكا در پی خواهد داشت.

نخبگان پهنه سیاست امریكا هیچ تغییری در طرحهای جنگ قائل نیستند .

در اجلاس آتی 'ناتو' كه ماه مه برگزار خواهد شد ، طرحهای آمریكا و ائئلاف برای كیفیت انتقال قدرت به نیروهای امنیتی افغانستان ، زمان بندی عقب نشینی ائتلاف و ابعاد نیروهای افغان كه باید تحت آموزش و دریافت كمك هزینه قرار گیرند به بحث گذارده خواهد شد. دولت كرزی توان پرداخت هزینه آموزش نیروهای نظامی اش را ندارد.

در بعد سیاسی، گفت وگوهای آشتی با طالبان همچنان در مراحل ابتدایی بسر می برد و نیمه كاره رها مانده است و در انتظار طرح آشتی 'كرزی' است كه با همكاری دولت قطر كه میزبان گفت وگوها خواهد بود، پیشنهاد داده خواهد شد.

كرزی با متهم دانستن قطر به دخالت در امور داخلی افغانستان ، در ماه دسامبر سفیر خود را از این كشور فراخواند.

جمعه گذشته ژنرال 'جان آر.آلن' فرمانده نیروهای ائتلاف در افغانستان اعلام كرد كه پیشرفتهایی دررسیدن به توافق با دولت افغانستان برای باقی ماندن نیروهای آمریكایی دردرازمدت در افغانستان حاصل شده است.اما بلافاصله دو روز بعد ، یكشنبه این هفته حادثه كشته شدن 16 غیرنظامی افغان بدست یك سرباز امریكایی حادث شد.

یك مقام سابق نظامی امریكا كه تجربه حضور در جنگ های عراق و افغانستان دارد،شرایط امریكا در افغانستان را بسیار زشت خوانده و گفته است كه در این شرایط ، كرزی هیچ فرصتی برای سازش ندارد.

این مقام امریكایی كه اشاره ای به نامش نكرده است می گوید:' امریكا و نیروهای ائتلاف به جای برقرارساختن رابطه ای حسنه با نیروهای افغان، یك دستشان تفنگ است و یك دستشان به مردم اشاره دارد'.

دولت اوباما مصمم است با حصول توافق با دولت كرزی، بعد از سال 2014 ، كه عملیات زمینی ضد شورشی و ماموریت جنگی امریكا و ائتلاف در سراسر افغانستان به پایان می رسد، عملیات رزمی در افغانستان را با هواپیماهای بدون سرنشین و حملات تهاجمی همیشگی دنبال كند.

مترجمام**1591**1590**





:: برچسب‌ها: باغ وحش , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
zendegiiiiiiii در تاریخ : 1390/12/23/2 - - گفته است :

toooooooooooooooooop.orq.ir
tooooooooooooooooop.orq.ir
toooooooooooooooop.orq.ir
tooooooooooooooop.orq.ir
toooooooooooooop.orq.ir
tooooooooooooop.orq.ir
toooooooooooop.orq.ir
tooooooooooop.orq.ir
toooooooooop.orq.ir
tooooooooop.orq.ir
toooooooop.orq.ir
tooooooop.orq.ir
toooooop.orq.ir
tooooop.orq.ir


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: