وزیرانرژی تركیه: به واردات نفت از ایران ادامه می دهیم
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، تانر این مطلب را امروز به دنبال شركت در سیزدهمین مجمع بین المللی انرژی (یو.ای.اف ) در كویت و دیدار با 'گونتر اویتینگر' مسوول انرژی در كمیسیون اتحادیه اروپا در گفت و گو با خبرنگاران اعلام كرد.

خبرگزاری دولتی تركیه 'آناتولی 'به نقل از یلدیز افزود: 66 كشور در سطح وزیر انرژی و نفت در این مجمع كه كشورهای تولید كننده، مصرف كننده و حمل كننده نفت را گردهم آورد، حضور داشتند.

شركت كنندگان در این نشست در این نكته همفكر بودند كه نیاز به نفت به طور فزاینده ای حداقل برای یك دوره 10 تا 15 ساله ادامه خواهد داشت و لذا تركیه باید این دوره را به خوبی مدیریت كند.

او در پاسخ به سووالی در خصوص احتمال همسویی تركیه با آمریكا و اتحادیه اروپا در تحریم ایران با اشاره به دیدارهای دوجانبه و چند جانبه خود با وزرا و مسوولین بلندپایه شركت كننده درمجمع گفت: تحریم های آمریكا و اتحادیه اروپا نمی تواند شامل گاز و طرحهای توسعه گاز باشد. در مورد نفت خام نیز تركیه كشور همسایه ایران است و بیش از نیمی از نفت مورد نیاز خودرا در سال گذشته از ایران تامین كرد.

او با اشاره به اینكه كشورهایی مانند انگلیس و فرانسه كه یك و یا دو درصد نفت مورد نیاز خودرا از ایران وارد می كنند، گفت: از این نظر تركیه موقعیت متفاوتی با سایر كشورها دارد و باید امنیت تامین انرژی خودرا لحاظ كند و تركیه در كنار تلاش برای ایجاد تنوع در منابع تامین انرژی به واردات نفت خام از ایران ادامه خواهد داد.

تانر یلدیز با تاكید بر دوستی و حسن همجواری بسیار خوب تركیه و ایران گفت: ایران و تركیه طرحهای مهمی در زمینه انرژی برای گفت و گو و مذاكره دارند.

وزیر انرژی تركیه گفت: تركیه علاوه بر ایران از 10 كشور دیگر نیز نفت خام و از چهار كشور دیگر گاز تامین می كند.

خاورم/2011**230**1423





:: برچسب‌ها: نیویورک , ژاپن , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: