رایزنی های مهم وزیر كشور در وین/ تمجید رییس جمهور سابق سوییس از نقش ایران در مبارزه با مواد مخدر
نوشته شده توسط : brezzers

وزیر كشور جمهوری اسلامی ایران در نخستین روز اجلاس جهانی مبارزه با مواد مخدر در وین نسبت به افزایش كشت مواد مخدر در افغانستان هشدار داد.

محمد نجار در پنجاه و پنجمین اجلاس كمیسیون مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل گفت: طبق گزارش سازمان ملل كشت مواد مخدر در افغانستان در سال 2011نسبت به سال 2010 حدود 60 درصد افزایش یافته كه نگران كننده است.

دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینكه ایران بیشترین هزینه و شهدا را برای مبارزه با مواد مخدر داده است، تصریح كرد: جامعه جهانی باید با تقویت نیروهای انتظامی، به كشورهای همجوار افغانستان در مبارزه با مواد مخدر كمك كند.

محمدنجار با بیان اینكه مواد مخدر مشكل مشترك جهانی است، خاطرنشان كرد برای حل این مساله همگی باید كمك كنند.

وزیر كشور با اشاره به تلاش های ایران در مبارزه با مواد مخدر، گفت: طبق اطلاعات منتشر شده توسط سازمان ملل، 89 درصد كشفیات تریاك و 32 درصد كشفیات هرویین در دنیا توسط جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

محمدنجار كه همراه علی اصغر سلطانیه نماینده دائم ایران در مقر اروپایی سازمان ملل در وین، در این اجلاس حضور یافته بود، تاكید كرد كه باید از تمامی ظرفیت های بین المللی و منطقه ای برای مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

وزیر كشور با بیان اینكه ایران بر اساس تكلیف دینی، ارزشی و اخلاقی خود از تمامی ظرفیت برای مبارزه با مواد مخدر استفاده می كند، گفت: البته كشورهای مقصد مواد مخدر بویژه اروپا باید در زمینه كاهش تقاضای مواد مخدر بیشتر كار كنند.

** تمجید رییس جمهور سابق سوییس از نقش ایران در مبارزه با مواد مخدر

به گزارش ایرنا، وزیر كشور ایران در این سفر و در حاشیه اجلاس با 'روث درای فوث' رییس جمهور سابق سوییس دیدار و گفت و گو كرد.

رییس جمهور سابق سوییس در این دیدار از برنامه های جامع ایران در مبارزه با مواد مخدر تقدیر كرد و فعالیت های ایران در زمینه درمان معتادان را ستود.

روث درای فوث آمادگی سوییس را برای حمایت از فعالیت های ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر بویژه همكاری مشترك پیرامون آموزش و درمان معتادان و انجام پروژه های مشترك اعلام كرد.

وزیر كشور ایران نیز در این دیدار با اشاره به هزینه های زیادی كه ایران در مبارزه با مواد مخدر پرداخته است، یادآور شد: نزدیك به چهار هزار نفر از نیروی انتظامی ایران در راه مبارزه با مواد مخدر شهید شدند.

وزیر كشور یادآور شد كه 'یوری فدوتوف' مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل تاكید كرده است كه ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است و تهران در این مبارزه شریك شماره یك سازمان ملل است.

محمد نجار افزود: مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل تصریح كرده است كه ایران در كشف مواد مخدر در عرصه جهان در صف كشورهای درجه یك قرار دارد.

محمد نجار گفت ایران انتظار دارد كه دیگر كشورها بویژه غرب اقدامات انسان دوستانه ایران را در تعاملات خود مورد توجه قرار دهند و در رفتار خود در قبال این كشور تجدید نظر كنند.

** اقدامات مشترك ایران و روسیه

وزیر كشور جمهوری اسلامی ایران در سفر به وین همچنین با 'ویكتور ایوانف' رییس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه دیدار و گفت و گو كرد.

در این دیدار طرفین بر برنامه ریزی برای انجام اقدامات مشترك در مبارزه با مواد مخدر تاكید كردند.

مقامات ایران و روسیه همچنین با تاكید بر اینكه مواد مخدر عامل ایجاد مشكلات امنیتی و تامین كننده منابع مالی تروریست هاست بر اتخاذ تدابیری برای برخورد با این امر تاكید كردند.

طرفین همچنین نسبت به افزایش میزان تولید مواد مخدر بعد از حضور نیروهای ائتلاف در افغانستان، ابراز نگرانی كردند.

وزیر كشور ایران در این دیدار مواد مخدر را تهدیدی جدی برای نسل آینده دانست و تصریح كرد كه تهران و روسیه باید با كارهای مشترك و منطقه ای در جهت ریشه كن كردن مواد مخدر و قاچاق آن به كشورهای مختلف، اقدام كنند.

محمدنجار در این خصوص بر ضرورت توجه به كشت جایگزین و حمایت از مردم و دولت افغانستان تاكید كرد.

** دیدار با هیات ایتالیایی

وزیر كشور ایران همچنین در سفر خود به وین با هیات ایتالیایی در زمینه مبارزه با مواد مخدر رایزنی و گفت و گو كرد.

در این دیدار، همكاری های مشترك تهران - رم در زمینه مبارزه با مواد مخدر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

هیات ایتالیایی در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت های چشمگیر ایران در مبارزه با مواد مخدر، آمادگی این كشور را برای حمایت از فعالیت های تهران در این زمینه در چارچوب سازمان ملل اعلام كرد.

** سه پیشنهاد ایران به اجلاس وین

مصطفی محمد نجار وزیر كشور ایران در نشست جهانی مبارزه با مواد مخدر در وین سه پیشنهاد برای 'توفیق جامعه جهانی در امر مبارزه با مواد مخدر ' مطرح كرد.

وزیركشور در نخستین پیشنهاد خود بر 'لزوم توجه به رویكردی جامع در قبال مسأله مواد مخدر در افغانستان شامل توسعه و تقویت زیر ساخت های اقتصادی و اجتماعی، انهدام لابراتوارهای تبدیل مواد و نظارت دقیق در مبدا در صدور مواد پیش سازه های صنعتی ' تاكید كرد.

دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر دومین پیشنهاد را ' ایجاد ساز و كاری عملی برای مشاركت جدی و استفاده از ظرفیت های منطقه ای و به دور از ملاحظات سیاسی به منظور اثر بخشی برنامه های مبارزه با موادمخدر' عنوان كرد.

وزیر كشور 'همكاری سازمان ها و جامعه بین المللی با كشورهای خط مقدم مبارزه با موادمخدر، متناسب با حجم اقدامات و هزینه های صورت گرفته توسط كشورهای مزبور بر اساس اصل مسئولیت مشترك' را به عنوان پیشنهاد سوم ایران به اجلاس وین ارایه كرد.

وزیر كشور پس از سفر فشرده دو روزه خود به وین شامگاه سه شنبه پایتخت اتریش را به مقصد تهران ترك كرد.

اروپام**2270 /1344 ** 1574





:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: