دوست داشتن ایران عین انقلابی و حزب اللهی بودن است/ سكوت ما از سر دلسوزی است نه تایید اتهامات
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمود احمدی نژاد صبح امروز (چهارشنبه) در ادامه سخنان خود در صحن علنی مجلس و در پاسخ به 10 سووال شماری از نمایندگان مجلس از رییس جمهوری گفت: گفته اند' چرا از ایران اسم می برید ؟ این ، موجب تعصبات قومی و ضدیت با ایران شده است . '

رییس قوه مجریه در پاسخ اظهارداشت :‌ ما می گوییم تمام دنیا و تاریخ می دانند كه ملت ایران یك ملت بزرگ است .

' مشی ، نگاه و زندگی ملت ایران متفاوت است این را همه می گویند و من نمی گویم . ملت ایران ادامه راه پیامبر عزیز اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را در ائمه معصومین می داند، در فرزندان پیغمبر می داند، در انسان كامل متصل به آسمان می داند . ملت ایران عاشق امیرالمومنین است و اهل عاشورا است و اهل نیمه شعبان است. ملت ایران اخلاق و سیاست ، عشق و عقل ، محبت و عدالت ، شجاعت و عزت را با هم دارد . ملت ایران حقیقت طلب است .

رییس جمهوری خاطرنشان كرد: منظور از ایران، یك جغرافیا، قوم و نژاد نیست. ایران گلستان اقوام مختلف است ایران یك فرهنگ است كه صدها میلیون عضو این فرهنگ هستند كه به آن افتخار می كنند و به آن عشق نیز می ورزند.

احمدی نژاد با بیان اینكه ایران یعنی شیوه شیعه علوی و اسلام ناب محمدی اظهار داشت: ما را متهم كردند كه حرف های ما موجب تحریك تعصبات قومی علیه ایران شده است؛ لابد جنگ 8 ساله كه علیه ما به راه انداختند به خاطر حرف های ماست. لابد اینكه 1400 سال علیه ما فتوای قتل می دهند نیز به خاطر حرف های ماست. پول نفت را از ملت فلسطین دریغ می كنند علیه ایران به كار می گیرند و با صهیونیست ها می سازند به خاطر حرف های ماست. اینها غصه های صدها ساله است.

رییس جمهوری ادامه داد: سوال می كنم به نظر شما پاك بودن، تلاش شبانه روزی، خدمتگزاری، دفاع از حقوق ملت، مقاومت در مقابل زیاده خواهان و دست اندازان به بیت المال، مبارزه با مفاسد، ایستادگی برای حقوق ملت، توحید و عدالت، اجرای طرح های بزرگ' هسته ای كردن ایران، فضایی كردن ایران، پیشرفتهای سریع علم و فناوری، اجرای طرح هدفمند كردن یارانه ها، مسكن مهر، سهام عدالت، چند برابر كار عمرانی، بیش از 6و نیم برابر صادرات غیر نفتی، اجرای همه شعارهای همه دولت های قبل، تحمل، سعه صدر و احترام به آزادی، كرامت مردم، عشق به مردم، ترویج مهربانی و عدالت و هزاران خدمت دیگر اسمش انحراف شد.

رییس قوه مجریه خاطرنشان كرد: اگر این گونه باشد تقریبا همه ملت ایران در این خط هستند و اكثربت اعضای حاضر در این جلسه نیز همه در این خط هستند.

رییس جمهوری افزود: شما با این سوال حتما نمی خواستید بگویید كه تعاریف پیامبر اسلام (ص) از ملت ایران كه شما می دانید و من تكرار نمی كنم؛ نعوذ بالله لابد از این موضع بوده است؛ یا اینكه موجب تعصبات قومی شده است.

وی گفت: به ما می گویند كه چرا مثل یك عده ای نیستید. ما از اول گفتیم مشی برخی را قبول نداریم. ما به صراحت اعلام كردیم ما چیز مخفی كه نداریم. ما آمدیم كه قطار مدیریت كشور را به ریل اصلی و خط نورانی امام راحل (ره) و ولایت برگردانیم كه رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاكید كرده اند كه این دولت به ریل برگرداند.

احمدی نژاد با بیان اینكه اگر ما در مقابل مطالب سكوت می كنیم، این علامت تایید اتهامات نیست. علامت این است كه ما برای كشور دلسوز هستیم اضافه كرد: می گویند چرا می گویید ایران؟ پس چه بگوییم؟ حق اظهار نظر نداریم، اگر بقیه بگویند مكتب خراسان، مكتب عراق، مكتب اصفهان و یونان ایرادی ندارد؟ من به حكم وظیفه ام باید از آزادی دفاع كنم و به حكم سوگندی كه خورده ام. شما نیز باید همین كار را كنید.

وی تصریح كرد: چرا به عنوان اینكه اعلام نظری شده است این همه جار وجنجال می شود؟ می گویند چرا گفتم ایران؟ اگر آن را نگویم پس چه بگویم؟بگویم انگلیس؟ بگویم آمریكا؟ والله ما ایرانی هستیم. من با صدای بلند اعلام می كنم تا در تاریخ ثبت شود، دنیا نیز ثبت كند كه ایران و تاریخ و عظمت ملت ایران را دوست دارم و به آن افتخار می كنم.

رییس جمهوری خاطرنشان كرد: این چیزی نیست كه ما پنهان كنیم. شما نیز ایران را دوست دارید رو در بایستی نكنید اعلام كنید. دوست داشتن ایران عین انقلابی بودن وعین حزب اللهی بودن است. امام (ره) می گوید كه عشق به وطن، مقدس است.

احمدی نژاد با بیان اینكه چهار نفر از اطراف هجوم می آورند كه ایران را كنار بگذارید گفت: پس كجا را باید بچسبیم؟ والله خدا نیز ایران را دوست دارد. اگر می خواهید با خدا باشید اعلام كنید. ایران كه دعوای قومی نیست. ایران جلوی همه قدرت های دنیا،ایستاده است ؛حرف حق و حرف امامت و ولایت را می زند.

** این دولت بیشترین همكاری را با سایر قوا داشته است

رییس قوه مجریه گفت: این دولت حتی ضعیف ترین قوانین را به خوبی اجرا كرده و اجازه نداده كه تبعات منفی این قوانین، دامن ملت و كشور را بگیرد و بیشترین همكاری را نیز با سایر قوا داشتته است.

وی افزود: تنها دولتی هستیم كه از نمایندگان برای حضور در دولت دعوت كرده ایم. ما صحبتها را ثبت كرده ایم. نمایندگانی كه به دولت آمده اند بیش از مجموع وزرا صحبت كرده اند.

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود در صحن علنی مجلس با بیان اینكه این دولت بیشترین همكاری را با سایر قوا داشته است، گفت: 'تنها دولتی هستیم كه از نمایندگان دعوت كردیم تا به دولت بیایند، ما صحبت ها را ثبت كرده ایم. نمایندگانی كه دولت آمده اند بیش از مجموع وزرا صحبت كرده اند. ما هم گفتیم شما صحبت كنید ما هم صحبت می كنیم تا كشور را با هم اداره كنیم.

احمدی نژاد نمایندگان را به سوال قانون گریزی كه مطرح شد، ارجاع داد و گفت: به ما می گویند قانون گریز هستید، به استناد اصل 88 قانون اساسی این سوال مطرح شده است.

رییس جمهوری اظهار داشت: در اصل 88 قانون اساسی آمده است؛ در هر مورد كه حداقل یك چهارم كل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور یا هر یك از نمایندگان از وزیر مسوول در رابطه با یكی از وظایف آنان سوال كند، رییس جمهور یا وزیر، موظف است در مجلس حاضر شود و به سوال پاسخ دهد.

احمدی نژاد با اشاره به اینكه در اصل 88 در مورد یكی از وظایف رییس جمهور و وزرا اشاره شده است، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: در یكی از این سوالات آیا شما گفته اید كه در مورد كدام وظایف رییس جمهوری سوال كرده اید، اكثر این سوالات یا در مورد اختیارات رییس جمهور است، یا درباره اظهارنظر رییس جمهور و یا هیچ ارتباطی به رییس جمهور ندارد.

رییس قوه مجریه ادامه داد: عین آیین نامه هم هست كه آیین نامه هم رعایت نشده است، هر سوال باید متناسب با یك وظیفه باشد.

رییس جمهوری خطاب به نمایندگان مجلس با بیان اینكه شب عید است و كمی با هم شوخی كنیم، پرسید: 'آیا می شود از مجلس هم سوال و انتقاد كرد؟ نكند نمی شود از مجلس انتقاد كرد و فقط مجلس باید انتقاد كند؟ آقای رییس! اجازه می دهید دو سه انتقاد از مجلس كنیم. آقا بگوییم؟'

وی ادامه داد: می خواهم دو سه سوال از شما بپرسم، خواهش می كنم احساساتی نشوید. رییس جمهوری خطاب به نماینده ای كه گفت باید سوال مرتبط باشد، گفت: 'اتفاقا مربوط است.'

** آیا قانون خوب است اما فقط برای دیگران؟

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود اضافه كرد: به نظر شما چه كسی قانون شمول قانون خدمات كشوری را پس از تایید شورای نگهبان تغییر داد و ابلاغ كرد، مجلس و دیوان محاسبات را از شمول آن خارج كرد؟ به نظر شما آیا قانون خوب است اما فقط برای دیگران؟

وی افزود: آموزش و پرورشی ها، بهداشت درمانی ها، نظامی ها، كارمندان دولت همه باید در چارچوب قانون مدیریت خدمات كشوری حقوق بگیرند اما دیوان محاسبات، مجلس و برخی دیگر از دستگاه ها معاف هستند؟ چه كسی این كار را كرده است؟ به نظر شما می شود با قانون عادی، قانون اساسی را دور زد؟ كاری كه در اصل 138 اتفاق افتاده است. نمی شود عزیزان. اصل 57 هست، اصل 60، 126 و 138 هست. همه اینها با هم هستند.

رییس جمهوری با بیان اینكه نمی توان مصوبات دولت را یكطرفه لغو كرد، تصریح كرد كه این اقدام خلاف صریح قانون اساسی است.

وی خطاب به نمایندگان با بیان اینكه این سخنان شوخی است، عصبانی نشوید. گفت: به نظر شما می توان با فشار دادن یك شاسی فوق لیسانس شد؟ آیین نامه داخلی مجلس برای اداره داخلی مجلس است، می توان در آیین نامه برای دولت و سایر قوا تكلیف، تعیین كرد؟ به نظر من نمی شود.

سیام**1776**2022**2026





:: برچسب‌ها: شب ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: