محبت و مهربانی مبنای رفتار حكومت با مردم است/ از سخت گیری های بی مورد و توهین به مردم پرهیز شود
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمود احمدی نژاد صبح امروز (چهارشنبه) در پاسخ به نهمین سوال تعدادی از نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، سخنان علی مطهری نماینده طراحان سوال از رییس جمهوری در ابتدای این دستور كار مجلس را یادآور شد و افزود: آقای مطهری توضیح خوبی دادند ، دیدگاه های خود به روشنی بیان كردند از این جهت تشكر می كنیم. نمی دانم چرا راجع عفاف و حجاب نظر داده ای؟ یا چی گفتی؟ من چند تا حرف ریشه ای دارم؛ این دیگر بین خودمان است. می خواهیم از خودمون انتقاد كنیم دیگه چرا پای فرهنگ به میان می آید؟

رییس قوه مجریه ادامه داد: چرا هر وقت پای فرهنگ می آید ما مردم را متهم می كنیم ؟ چرا زود شروع می كنیم با برخورد با مردم . ما گفتیم كه این ملت با فرهنگ ترین ملت ها است و متمدن ترین ملت ها است كه همه ارزش ها ، اصول ، دین و معنویت را همین ملت حفظ كرده است .

رییس جمهوری گفت ‌: چرا تا پای فرهنگ می آید و یك گوشه ای ، یك اشكالی به نظر ما می آید شروع می كنیم جوان ها ، ملت و همه را زیر سوال بردن ؟ این اشكال دارد . حرف های ما این ها است .

احمدی نژاد گفت ‌: ما می گوییم ملت ایران مومن، پاك ، خوب و دوست داشتنی هستند من و شما را همین ملت سر كار آورده اند . ما می گوییم با ملت خوب برخورد كنید به مردم توهین نكنید و اینقدر سخت نگیرید .

وی در عین حال افزود: البته اگر كسی به قول برادر عزیزمان آقای مطهری به طور سازمان یافته و با برنامه می خواهد تخریب كند و آسیب بزند ، تكلیفش معلوم است . قوه قضاییه با دستگاه ها بروند كار اطلاعاتی كنند ، شناسایی كنند و كارشان را كنند یعنی این برخورد عمومی ندارد باید حكم قاضی باشد .

رییس قوه مجریه گفت :‌ ما می گوییم با توده های مردم باید با محبت رفتار شود مبنای رفتار حكومت با مردم با محبت و مهربانی است .

رییس جمهوری با تاكید بر اینكه كار فرهنگی با برخورد و بگیر و ببند انجام نمی شود و این ، روشن است، ‌افزود ‌: ما می گوییم آبروی مردم حقوق مردم محترم است. ما از این دفاع كردیم . این چیز بدی است ؟ ما می گوییم كه دخترها و پسرها را اینقدر گیر سه پیچ ندهید با آنها مهربانی كنید. بچه های خودمان هستند والا این ها بچه های خودمان هستند.

احمدی نژاد در ادامه اظهارداشت ‌: من می گویم شما به همین جوان ها و به مردم احترام بگذارید ، ببینید همین جوان ها چه كار می كنند . والا همین جوان های مملكت جنگ را اداره كردند و انقلاب را اداره كردند و همیشه هستند .

رییس قوه مجریه موضوعی را تحت عنوان شوخی شب عید نیز عنوان كرد و گفت: بگذارید الان بالاخره گفتیم شب عید است و با هم یك ذره شوخی هم بكنیم . آقا هر موقع 22 بهمن است و انتخابات است و فلان است ما دوربین را می بریم روی همه تیپ ها همه را بیاریم جلو اما به محض اینكه این دوران گذشت همین تیپ ها را در آن طرف ، یقه شان را بگیریم . نمی شود این ، تناقض است و تناقض بالاخره یك روزی كار دست آدم می دهد .

وی به یك شوخی دیگر هم اشاره كرد وگفت:‌ حالا باز هم یك ذره شوخی كنیم . راستی ' كدام یك از من و شما درزندگی مان گناه نكرده ایم ؟‌گناه خیلی بد است و من راضی به هیچ گناهی نیستم اما چه كسی با مال شما برخورد كرده است ‌؟ چون من و شما هستیم اشكالی ندارد ‌؟ فقط با دیگران باید برخورد شود ؟‌ مرگ خوب است برای همسایه؟

رییس جمهوری متذكر شد كه یك جوری نكنید كه ملت بگویند ' واعظان كین جلوه در محراب و منبر می كنند – چون به خلوت می روند آن كار دیگر می كنند.'

احمدی نژاد در بخش پایانی پاسخ به سوال نهم گفت: رییس جمهور حق اظهار نظر در خصوص مسایل كشور ندارد؟‌ و بعد سوال كنیم كه چرا این حرف را زدید ؟

وی گفت :‌ این طور كه استدلال می كنید راجع به همه می شود گفت كه آقا شما كه این حرف را زدید باعث فلان شدید . مگر مملكت با یك حرف زیر و رو می شود ‌؟

سیام**1776**2026





:: برچسب‌ها: زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: