كشور به واردات گوشت مرغ نیازی ندارد
نوشته شده توسط : brezzers

'حسین مقدم نیا' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: با توجه به افزایش تولید گوشت مرغ طی سال جاری اتحادیه های سراسری مرغداران كشور به دنبال صادرات تولید مازاد و مشوق های صادراتی برای تولیدكنندگان این محصول بوده كه همین امر نشانگر وضعیت مناسب تولید مرغ در كشور است.

وی افزایش قمیت گوشت مرغ در ماه های اخیر را متاثر از افزایش قیمت نهاده های طیور دانست و اظهار داشت: در چند ماه گذشته قیمت نهاده های طیور از جمله كنجاله سویا و ذرت به صورت 100 درصدی افزایش داشته است.

مقدم نیا اضافه كرد: هم اكنون تولیدكنندگان گوشت مرغ در تامین نهاده های طیور به دلیل افزایش قیمت ذرت آرژانتینی و كنجاله سویا كه متاثر از اختلالات نرخ ارز و مشكل گشایش اعتبار بانكی می باشد را با مشكل مواجه كرده است.

وی ادامه داد: در ماه های اخیر نرخ كنجاله سویا بین 480 تا 500 تومان بوده كه هم اكنون این محصول در بازار به قیمت 1200 تا 1250 تومان به فروش می رسد و همچنین قیمت ذرت از 450 تا 500 تومان به 650 تومان افزایش یافته است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران كشور تصریح كرد: این در حالی است كه قمیت مرغ درب مرغداری به قیمت كیلویی 2 هزار و 700 تومان خریداری می شود.

وی اضافه كرد: قیمت مرغ در عمده فروشی ها، میادین میوه و تره بار تا خرده فروشی ها بین سه هزار و 900 تا چهار هزار و 900 عرضه می شود كه در نهایت این تفاوت نرخ باعث ضرر تولیدكنندگان و مصرف كنندگان نهایی می شود.

مقدم نیا افزود: امسال میزان جوجه ریزی ماهانه بیش از 85 میلیون قطعه بوده كه این روند در 2 ماهه پایانی سال نیز ادامه داشته است، بنا بر این در تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم برای ایام تعطیلات نوروز كمبودی در این بخش وجود ندارد.

وی ادامه داد: به طور مقطعی واردات گوشت مرغ و ذخیره سازی استراتژی می تواند باعث تنظیم قیمت بازار شود، اما به طور حتم واردات در طولانی مدت خسارت جبران ناپذیری به تولید داخلی و صنعت طیور كشور وارد می كند.

وی با اشاره به وضعیت هشدار دهنده صنعت طیور كشور در سال آینده اظهار داشت: با توجه به وضعیت موجود درباره افزایش 100 درصدی قیمت نهاده ها و كاهش نهاده ها در بازار، به طور حتم میزان جوجه ریزی سال آینده كاهش می یابد.

مقدم نیا، از دولت و مسئولان ذیربط خواست تا با حمایت، ارایه تسهیلات و تامین نهاده های بخش طیور از تولید داخلی و تولیدكنندگان حمایت كنند.

اقتصام**9186/1594





:: برچسب‌ها: قدیمی , سیاتل , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: