مراكز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هلال احمر در جنوب كشور تقویت می شود
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، 'محمود مظفر' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در صورت ایجاد شرایط اضطراری عمومی و درخواست كمك از سوی افراد گرفتار در دریا، طوفان، شناورهای سبك، سنگین و سنتی، خدمات تجسس و نجات دریایی را با سرعت ارایه می دهد.

وی توضیح داد امدادگران و نجاتگران مستقر در پست های امداد و نجات دریایی هلال احمر به منظور كنترل و نظارت بر مصدومان و شناورهای آسیب دیده، برقراری ارتباط و انجام هماهنگی‌های لازم با افراد گرفتار و حادثه دیده در دریا، آموزش های تخصصی لازم شامل جستجو و نجات در دریا و بقا در آب را طی كرده اند.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: ارایه كمك های ‌اولیه پزشكی، نقل و انتقال افراد سانحه دیده از روی شناورهای سانحه دیده با بالگردهای امدادی و بهره ‌گیری از امكانات و تجهیزات موجود از جمله وظایف امدادگران این پایگاه های دریایی است.

وی خاطر نشان كرد نیروهای اعزام سریع هلال احمردر قالب گروه های امداد و نجات دریایی به صورت 24 ساعته و شبانه روزی آماده ارائه خدمات امدادی در مواقع بروز حوادث و سوانح دریایی در استان های جنوبی كشور هستند.

مظفر درعین حال گفت: اكنون با همكاری و تعامل با سازمان بنادر و كشتیرانی، نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران در حال مطالعه، بررسی و تجهیز زیر ساخت های امدادرسانی حوادث دریایی در شرایط اضطراری هستیم.

وی افزود: بالگردهای نجات و قایق‌های آمبولانسی سریع السیر (تندرو) یكی از مهم ترین وسایل امداد رسانی در مناطق دریایی و جزایر منطقه خلیج فارس برای امدادرسانی به افراد گرفتار و حادثه دیده به شمار می‌رود.

هم اكنون 15 پایگاه امداد و نجات دریایی و 275 پایگاه امداد و نجات ساحلی دراستان های هرمزگان، مازندران، گیلان، گلستان، آذربایجان غربی و شرقی ، كردستان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان مشغول امدادرسانی به هموطنان هستند.

** سامانه دریافت پیام اضطراری در حوادث هوایی ایجاد شود

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز به دستگاه های مسوول در امدادرسانی و مدیریت بحران پیشنهاد كرد برای هماهنگی بیشتر در انجام عملیات های امدادرسانی در سوانح هوایی، سامانه دریافت پیام اضطراری در سازمان های امدادرسان ایجاد شود.

' احمدرضا شجیعی ' روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از مسوول پایگاه های امداد و نجات دریایی جمعیت هلال احمر و امدادگر، شناگر پروژه ملی طول خلیج فارس در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: به دلیل دریافت نكردن پیام اضطراری (Disaster Emergency Message) در حوادث هوایی چالش های زیادی بوجود می آید كه با ایجاد سامانه پیام اضطراری در حوادث هوایی این حوادث به حداقل خواهد رسید.

اجتمام**7029 ** 1569**





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: