فاصله زیادی تا تبدیل شدن امامزاده ها به قطب فرهنگی داریم
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام والمسلمین 'علی محمدی' اظهار داشت: لازم است تمام اجزای جامعه در سراسر كشور با امامزاده ها به عنوان محور و قطب فرهنگی ارتباط داشته باشند.

وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب درمورد تبدیل امامزاده ها به قطب های فرهنگی اشاره كرد و تاكید كرد: امامزاده ها باید محلی برای تربیت جوانان، آشنایی با اهل بیت علیهم السلام، آموزش مفاهیم قرآنی و پاسخگویی به نیازهای معنوی همه مردم ایران اسلامی بویژه جوانان باشند.

محمدی همچنین با اشاره به برنامه های مختلف سازمان اوقاف در امامزاده های كشور اظهار داشت: برنامه های مختلفی چون نشاط معنوی در ایام تابستان با هدف پركردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، سوگواره یاس نبوی در ایام شهادت حضرت زهرا (س)، جشن ولایت علوی اكمال دین نبوی در ایام دهه امامت و ولایت از عید غدیر تا عید قربان، برنامه های بصیرت عاشورایی در ماه محرم و طرح آرامش بهاری در ایام نوروز ، با هدف تقویت جایگاه فرهنگی امامزاده ها سال جاری در سطح این امكان مقدسه اجرا شده است.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: امید است با برگزاری این برنامه ها و همچنین فعالیت های قرآنی و فرهنگی منطقه ای در آینده ای نزدیك شاهد تبدیل امامزاده ها به قطب های فرهنگی كشور باشیم.

محمدی به جایگاه بقاع متبركه، اماكن مذهبی و مساجد در میان ایرانیان اشاره كرد و گفت: سفارش پیامبر (ص) برای حفظ و صیانت و احترام به قرآن و اهل بیت علیهم السلام پیامی تاریخی است كه در هر عصری برای همه لازم است همچنان كه امام راحل در خصوص بقاع و اماكن مذهبی فرمودند 'می خواهیم در پناه بقاع متبركه، مردم در آرامش زندگی كنند'.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: با تلاش های این سازمان در سراسر كشور آمار 10 هزار و 615 امامزاده و 33 پیامبر در هشت هزار و 51 نقطه شناسایی و ثبت شده است.

فراهنگ 1883**1588





:: برچسب‌ها: ماکرو , زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
محمدفرزاد در تاریخ : 1390/12/25/4 - - گفته است :
سلام دوست عزیزخوبی خوشحال میشم بیای تووبم یه سورپرایزهست واسه شماشایدم یه فرصت خوب منتظرم حتمابیااگه باتبادل لینکم موافقی بگوباچه اسمی لینکت کنم منتظرما پس بای تاهای


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: