رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از كاهش 20 هزار كشته و مجروح در تصادفات سال 90 خبر داد
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا از مركز خبر حوزه، سردار 'اسكندر مومنی'، روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله 'عبدالله جوادی آملی' از اساتید حوزه علمیه قم افزود: امسال در اثر اقدامات راهنمایی و رانندگی و با افزایش تعداد خودروها، تعداد كشته ها و زخمی ها كاهش قابل توجهی داشته است، هر چند هنوز هم ظرفیت های زیادی برای كار وجود دارد.

وی گفت: در سال جاری حدود یك میلیون و 600 هزار خودرو جدید شماره گذاری شد، در حالیكه فقط 100 هزار دستگاه خودرو از رده خارج شد و در كنار آن 800 هزار دستگاه موتورسیكلت جدید هم شماره گذاری شد.

وی با تاكید بر اینكه بی تردید رهنمودهای مراجع تقلید و روحانیت معزز در پیشگیری از تخلفات رانندگی مؤثر است، اظهاركرد: مردم به روحانیت اعتقاد دارند و به توصیه‌های آنان توجه می‌كنند، از این رو از روحانیت عزیز می‌خواهیم در سفرهای تبلیغی خود مردم را به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تشویق كنند.

اسكندری با بیان اینكه سفرهای نوروزی حجم بالایی دارد و حدود نیم میلیون نفر از نیروهای پلیس‌های راهنمایی و رانندگی متولی ایجاد و مراقبت از نظم در آن هستند، افزود: همانگونه كه اعلام كردیم از 25 اسفندماه جاری تا 15 فروردین ماه سال 91، رانندگانی كه هیچ نمره منفی از ماموران ما نگیرند، نمرات منفی گذشته آنها پاك خواهد شد.

وی بیان كرد: در سال 90 پلیس راهنمایی و رانندگی سه رویكرد اصلی را مورد توجه قرار داد و طبق آن حركت كرد.

وی افزود: كارآمد و به روز كردن قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله اقدامات بسیار مهم در سال 90 بود، زیرا قوانین موجود مربوط به چهار دهه پیش یعنی سال 50 بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و سیستم‌های هوشمند در كنترل‌های راهنمایی و رانندگی از دیگر اقدامات ما در سال 90 بود، زیرا به این نتیجه رسیدیم كه با توجه به افزایش خودروها امكان كنترل آن‌ها به شیوه سنتی نیست.

وی خاطرنشان كرد: در كنار این اقدامات، فرهنگ سازی در رعایت قوانین در تقدم برنامه‌های راهنمایی رانندگی بود و در این راستا از تمام ظرفیتها از جمله رسانه ها و آموزش و پرورش استفاده كردیم.

سردار اسكندر مومنی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا روز پنج شنبه در سفری به استان قم با برخی مراجع تقلید دیدار كرد.

/7404/ 380/587





:: برچسب‌ها: آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: