تجمع فعالان ضدجنگ در مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار ایرنا در این تجمع كه به دعوت 'ائتلاف جنگ را متوقف كنید' برگزار شد، برخی از نمایندگان فعلی و سابق پارلمان انگلیس، شخصت های فرهنگی و جمعی از افغان های مقیم لندن نیز حضور داشتند.

تجمع كنندگان كشتار اخیر 16 تن از غیرنظامیان افغان از جمله زنان و كودكان در استان قندهار را محكوم كردند و خواستار پایان دادن به این گونه جنایات وحشیانه در افغانستان شدند.

آنان پلاكاردهای متعدد ضدجنگ در دست داشتند و شعار می دادند: به اشغال افغانستان پایان دهید، سربازان انگلیسی را به خانه بازگردانید، مردم افغانستان مخالف حضور نیروهای اشغالگر در كشورشان هستند و ...

این تجمع اعتراضی در حالی برگزار شد كه دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس برای گفت و گو با باراك اوباما در آمریكا به سر می برد و موضوع جنگ در افغانستان بر مذاكرات رهبران دو كشور سایه افكنده بود.

كامرون در آخرین روز سفر خود به آمریكا گفت كه نیروهای انگلیسی و آمریكایی از سال آینده میلادی بتدریج نقش عملیاتی خود را به نیروهای نظامی و امنیتی افغان واگذار می كنند و تا پایان سال 2014 نیز از افغانستان خارج می شوند.

اما تجمع كنندگان در مقابل دفتر وی در لندن با اشاره به نتایج نظرسنجی های مختلف كه مخالفت اكثریت مردم انگلیس را با ادامه جنگ در افغانستان نشان می دهد، خواستار بازگشت فوری سربازان انگلیسی به خانه شدند.

آنان تاكید كردند: در حال حاضر حضور نیروهای خارجی در افغانستان مهمترین مانع بر سر راه برقراری صلح و ثبات پایدار در آن كشور است.

جمعی از مخالفان جنگ در انگلیس نیز پیشتر در نامه سرگشاده ای خطاب به دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس از وی خواستند كه بدون هرگونه تاخیری نیروهای نظامی این كشور را از افغانستان خارج كند و به اشغال آن كشور پایان دهد.

در این نامه كه تسلیم دفتر نخست وزیر انگلیس شده، آمده است: هرگونه تاخیر در پایان دادن به اشغال افغانستان باعث عمیق تر شدن بحران در آن كشور خواهد شد. ادامه اشغال همچنین باعث كشته شدن تعداد بیشتری از مردم افغانستان و سربازان خارجی و انگلیسی می شود.

این نامه توسط تعدادی از نمایندگان پارلمان انگلیس از جمله جرمی كوربین از حزب كارگر و خانم كارولین لوكاس از حزب سبزها و جمعی از شخصیت های صلح طلب انگلیسی و افغان امضاء شده بود.

در بخشی از این نامه تاكید شده است: اكنون تقریبا برای همگان روشن شده كه طرح اشغال افغانستان شكست خورده است و تا زمانی كه نیروهای خارجی در آن كشور حضور داشته باشند شانسی برای برقراری صلح و توسعه و پیشرفت افغانستان وجود نخواهد داشت.

'كشور افغانستان در این مدت ویران شده و دهها هزار نفر از انسان های بیگناه جان خود را در این جنگ از دست داده اند و خشونت و ناآرامی به سراسر كشور گسترش یافته است.'

نویسندگان نامه افزوده اند: رفتار نیروهای خارجی در افغانستان باعث تعمیق بی اعتمادی و عصبانیت مردم آن كشور نسبت به نیروهای ناتو شده است.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: برف , پارک , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: