گزارش‌های ضد و نقیض از بازداشت افراد مرتبط با ایران در جمهوری آذربایجان
نوشته شده توسط : brezzers
ایران و آذربایجان

روابط ایران و آذربایجان در ماه های اخیر متشنج بوده‎ است

یک روز پس از آنکه تلویزیون دولتی جمهوری آذربایجان به نقل از وزارت امنیت ملی این کشور از کشف یک گروه تروریستی مرتبط با سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان ، گزارش های ضد و نقیضی در این مورد منتشر شده است.

خبرگزاری آذربایجانی توران امروز چهارشنبه ۳ اسفند (۲۲ فوریه) به نقل از رئیس روابط عمومی وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان گزارش داده که تصاویر پخش شده در تلویزیون دولتی، متعلق به سال ۲۰۰۸ بوده است. مقامات این وزارتخانه در تماسی که وبسایت اوراسیانت با آنها گرفته هم حاضر به تأیید یا تکذیب گزارش مربوط به کشف یک گروه تروریستی جدید و بازداشت اعضای آن نشده اند.

همزمان شبکه تلویزیونی محلی لیدر از محکومیت گروهی مرتبط با سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان به اتهام طراحی عملیات تروریستی به تحمل ۱۲ تا ۱۵ سال حبس خبر می دهد.

بنا به گزارش لیدر، اعضای این گروه که ۵ شهروند جمهوری آذربایجان و ۲ لبنانی را شامل می شوند، متهم بودند که حملاتی را علیه سفارت اسرائیل در باکو، یک ایستگاه رادار و یک کنیسه یهودیان طراحی کرده اند.

روی تصاویری که این شبکه تلویزیونی همراه این خبر پخش کرد، تاریخ ۲۸ آوریل ۲۰۰۸ حک شده بود.

در این تصاویر مقادیر زیادی مواد منفجره، سلاح و مهمات دیده می شد که به گفته مقامات امنیتی آذربایجان، از متهمان به دست آمده بود.

دولت جمهوری آذربایجان حدود یک ماه پیش هم از بازداشت دو تن از شهروندان این کشور به اتهام طراحی برای قتل دو معلم یک مدرسه یهودی به دستور ایران خبر داده بود.

ایران می گوید که مقامات جمهوری آذربایجان چشم خود را به روی فعالیت های ضد ایرانی اسرائیل در داخل خاک خود بسته اند.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز به خبرنگاران گفت: "انتظار احساس مسئولیت از کشورهای منطقه داریم، چون شرایط حساس است. همه باید با هوشیاری متوجه فتنه صهیونیست ها باشند، چون دام هایی که صهیونیست ها در این کشورها دنبال می کنند، می تواند این کشورها را گرفتار کند".





:: برچسب‌ها: آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 682
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: