جزییات حمایت دولت های نهم و دهم از اعتبارات اختصاص یافته برای مترو
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور ،در بخش پرداخت اعتبارات عمرانی دولت،در زمان دولتهای نهم و دهم 7/10 برابر دولت های قبل به متروی تهران كمك شده كه شامل پرداخت یك هزار و 171 میلیارد تومان بابت توسعه خطوط متروی تهران و تجهیز ناوگان و كمك به ترخیص 49 دستگاه واگن مترو از گمرك و تامین 12واگن و چهار لكوموتیو جدید در دولت دهم برای خط پنج متروی پایتخت بوده است.

بر اساس این گزارش ، یارانه بلیت پرداختی به شركت متروی تهران فقط در دولت دهم نسبت به دولت هشتم حدود هشت برابر شده است.

این گزارش می افزاید: در دولت هشتم 6/17 میلیارد تومان یارانه بلیت پرداخت شده در حالی كه در دولت دهم تاكنون 137 میلیارد تومان یارانه بلیت پرداخت شده و فقط در سال جاری تاكنون 7/78 میلیارد تومان یارانه بلیت به حساب شركت قطار شهری تهران واریز شده است.

بنابر این گزارش ، همچنین صدور مجوزات قانونی جهت بهره گیری شركت متروی تهران از محل منابع خارجی (فاینانس) بیش از سه هزار و 800 میلیون دلار تصویب كه 986 میلیون دلار آن با تضمین و تعهد وزارت كشور به بانك مركزی در بهمن ماه سال جاری برای خط چهار متروی تهران نهائی شده است كه 50 درصد آن را هم دولت پرداخت خواهد كرد.

بر اساس این گزارش ،برای بهره گیری مابقی خطوط متروی تهران از اعتبارات فاینانس نیز تمامی مجوزهای قانونی دولتی لازم صادر شده و منتظر اقدامات بعدی شهرداری تهران در خصوص ارایه قرارداد تجاری و انتخاب و معرفی بانك عامل به بانك مركزی است.

این گزارش می افزاید: در بخش صدور مجوز بهره گیری از منابع مالی خارجی و فاینانس برای تسریع در توسعه متروی پایتخت ، مجوز داده شده در زمان دولت دهم نسبت به دولت های قبلی 5/2 برابر شده است.

اجتمام **9022**





:: برچسب‌ها: روش , برف , فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: