انفجار بمب در شهر حلب در سوریه
نوشته شده توسط : brezzers

تلویزیون دولتی سوریه با پخش تصاویری گفته است که بمب در منطقه ای مسکونی منفجر شده است

گزارش ها از سوریه حاکی از انفجار بمبی در حلب، دومین شهر بزرگ سوریه است.

گفته می شود که این بمب در یک اتومبیل کار گذاشته شده بود.

مخالفان دولت می گویند که این انفجار باعث کشته و زخمی شدن شماری از مردم شده است. رسانه های دولتی کشته شدن دست کم ۲ نفر را تأیید کرده اند.

تاکنون در شهر حلب در مقایسه با سایر نقاط سوریه، اعتراضات زیادی صورت نگرفته است.

روز گذشته (شنبه ۱۷ دسامبر)، همزمان دو بمب در دمشق، پایتخت سوریه منفجر شد که به کشته شدن دست کم ۲۷ نفر انجامید.

لینا سینجاب، خبرنگار بی بی سی در دمشق با اشاره به این که شناسایی عاملان این حملات امری دشوار است، می گوید که به نظر می رسد حملات اخیر با هدف تضعیف رژیم بشار اسد، رئیس جمهوری انجام می شود، که در هفته های اخیر کنترلش را بر کشور افزایش داده است.

گروه ناظر حقوق بشرسوریه که مرکز آن در لندن است، می گوید که حمله امروز در نزدیکی یک ساختمان امنیتی در محله سلیمانیه شهر حلب صورت گرفته است.

یکی از ساکنان این شهر به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است این منطقه محل زندگی شمار زیادی از مسیحیان سوری است و معمولا در روزهای یکشنبه رفت و آمد در آن زیاد است.

تلویزیون دولتی سوریه گفته است که این حمله در نزدیکی اداره پست و در بین دو ساختمان مسکونی اتفاق افتاده است.

با توجه به محدودیت های اعمال شده برای حضور خبرنگاران خارجی در سوریه، ارزیابی مستقل جزییات گزارش های مربوط به این بمب گذاری دشوار است.

به گفته خبرنگار بی بی سی دو شهر دمشق و حلب از جمله شهرهای سوریه هستند که بیشتر ساکنان آن از بشار اسد حمایت می کنند و برای جلوگیری از اعتراضات گسترده نظیر آن چه که در شهرهای حمص و ادلب دیده می شود، این دو شهر تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد.

در همین حال گزارش ها از دمشق حاکی است که مأموران حکومتی، رهبران یک گروه مخالف را پس از آن که قصد داشتند تظاهراتی ضد دولتی را سازماندهی کنند، دستگیر کرده اند.

صلیب سرخ جهانی نسبت به شرایط انسانی در شهرهای مختلف سوریه ابراز نگرانی کرده است

کوفی عنان، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه اخیرا گفته بود که هیاتی را به دمشق خواهد فرستاد تا درباره اعزام ناظران بین المللی به این کشور مذاکره کند.

در همین حال گزارش های حاکی است جاکوب کلینبرگر، مسئول صلیب سرخ جهانی به منظور مذاکره درباره وضعیت سوریه با مقامات روسیه به این کشور سفر می کند.

در همین رابطه کمیته بین المللی صلیب سرخ با انتشار بیانیه ای اعلام کرده " آقای کلینبرگر روز دوشنبه ۱۹ مارس با سرگئی لاورف، وزیر خارجه این کشور دیدار و مذاکره خواهد کرد."

در این بیانیه همچنین آمده آقای کلینبرگر برای بیان نگرانی جامعه بین المللی درباره وضعیت انسانی در سوریه و بررسی اقداماتی که می شود مشترکا توسط صلیب سرخ جهانی و هلال احمر سوریه انجام شود، به روسیه می رود.

در این بیانیه آمده است: "وضعیت انسانی در شهرهای حمص، ادلب، حما، درعا و سایر نواحی سوریه که تحت تاثیرناآرامی های قرار گرفته اند، بسیار بحرانی است و حتی ممکن است که بدتر هم بشود."





:: برچسب‌ها: چشم انداز , تایلند , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: