دبیر کل اتحادیه عرب: راه حل بحران سوریه در دست سازمان ملل است
نوشته شده توسط : brezzers

نبیل العربی گفت که کوفی عنان به بشار اسد پیشنهاد برکناری از قدرت نداده است

نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب، در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط تاکید کرد که راه حل بحران سوریه در حال حاضر در دست سازمان ملل متحد است. به گفته او، این نهاد بین المللی تنها مرجعی است که می تواند با صدور قطعنامه باعث آتش بس یا مداخله نظامی برای نجات مردم این کشور از دست رژیم بشار اسد شود.

آقای عربی گفت که ماموریت کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه، هنوز شکست نخورده است.

دبیر کل اتحادیه عرب گفت که آقای عنان دردیداری که با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه داشته، به او پیشنهاد داده است که گروهی بین المللی از ناظران برای بررسی اوضاع این کشور و برقراری آتش بس به سوریه اعزام شوند.

آقای عربی انتشار خبرهایی را در این باره که کوفی عنان به آقای اسد پیشنهاد برکناری از قدرت به عنوان آغاز یک راه حل سیاسی داده را رد کرده است.

دبیر کل اتحادیه عرب در مورد پیشنهادات داده شده مبنی بر گفتگو بین مقامات دولت و مخالفان گفت که شکافی بزرگ بین دیدگاههای دولت سوریه و مخالفان در مورد انجام گفتگو وجود دارد.

به گفته آقای عربی، دولت سوریه اعلام کرده که این گفتگوها باید در دمشق، پایتخت و تحت نظارت دولت و با هدف ایجاد اصلاحات در کشور انجام شود، این در حالی است که مخالفان تنها براساس انتقال قدرت حاضر به گفتگو هستند.

دبیرکل اتحادیه عرب با تاکید بر نقش سازمان ملل متحد درحل بحران سوریه، بر نیاز به برقراری آتش بس در این کشور بر اساس قطعنامه ای از این سازمان تاکید کرد.

او همچنین گفت که در حال حاضر راه حل این بحران دو بعد دارد: "بعد اول در ارتباط با ماموریت سیاسی کوفی عنان است و بعد دوم به ماموریت بشردوستانه در این کشور مربوط می شود که با صدور قطعنامه ای مبنی بر اعلام آتش بس و رساندن کمک های غذایی و تجهیزات پزشکی و درمانی به مردم امکان پذیر است."





:: برچسب‌ها: پرنده , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: