انگلیسی های مظنون به قاچاق سلاح در افغانستان آزاد شدند
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، 'جولین استیل' و 'جیمز دیویس' انگلیسی ماه ژانویه سال جاری میلادی هنگامی كه در حال گذر از شهر كابل بوده و 30 قبضه سلاح كلاشنیكف كه سریال آنها پاك شده بود در اختیار داشتند، دستگیر و بازداشت شدند.

مقامات افغان در آن زمان گفتند كه این اشخاص مجوز حمل این سلاح ها را نداشته و متهم به قاچال اسلحه شده اند.

'ناتالی دو چمپلین' سخنگوی شركت امنیتی 'گارداورلد' كه كارفرمای این افراد است با تایید آزادی آنان گفت: من تایید می كنم كه این افراد بی گناه شناخته و آزاد شده اند.

وی اما جزییات بیشتری در این باره اعلام نكرد.

این شركت امنیتی كه كار مشاوره ریسك و خدمات امنیتی انجام می دهد از ابتدا اتهامات خود را رد كرده و اعلام نموده است كه این سلاح ها مجوز لازم را داشته اند و در حال حمل به نطقه ای برای آزمایش و خرید توسط این شركت بوده اند.

سخنگوی این شركت بدون ارائه اطلاعات بیشتر در مورد زمان آزادی این دو انگلیسی و این كه آیا به انگلیس بازخواهند گشت یا خیر، گفت: واضح است كه ما از این اقدام استقبال كرده و از دولت و مقامات (افغان) برای همكاری با ارزششان تشكر می كنیم اما در اینجا به علت حفاظت از امنیت كارمندان خود از ارایه جزییات بیشتر خودداری می كنیم.

در حال حاضر هزاران كارمند شركت های مختلف امنیتی به منظور ارایه خدمات به نیروهای نظامی بین المللی، ماموریت های دیپلماتیك و سازمان های كمك رسانی در افغانستان به سر می برند اما حامد كرزی، رییس جمهور افغانستان این شركت ها را به زیر پا گذاشتن قانون و اشغال كردن موقعیت های شغلی متعلق با افغان ها متهم كرده است.

مترجمام/9242**





:: برچسب‌ها: روش ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: