قدرت نظام اسلامی را در زمینه حل مشكلات اقتصادی به دنیا نشان دهیم
نوشته شده توسط : brezzers

ایشان تصریح كردند در مورد شعار امسال و كاري كه امسال باید انجام بگیرد، البته سرفصل هاي مهمي وجود دارد كه همه داراي اولویتند. مثلاً تحول نظام اداري یك كار لازم است كه باید انجام بگیرد، تحول آموزش و پرورش، یك كار بنیاني است، جایگاه علوم انساني در دانشگاه‌ها و در مراكز آموزش و تحقیق، یك كار اساسي است، مسائل مربوط به فرهنگ عمومي، مسائل مربوط به اخلاق جامعه، این كارها همه‌اش كارهاي مهمي است لیكن به نظر صاحبنظران، امروز در این برهه‌ از زمان، مساله اقتصادي از همه مسائل كشور فوریت و اولویت بیشتري دارد.

اگر كشور عزیز ما بتواند در زمینه مسائل اقتصادي، یك حركت جهادگونه‌اي انجام بدهد، این گام بلندي را كه برداشته است، با گام هاي بلند بعدي همراه كند، بلاشك براي كشور و پیشرفت كشور و عزت ملت ایران تأثیرات بسیار زیادي خواهد داشت.

ما باید بتوانیم قدرت نظام اسلامي را در زمینه‌ حل مشكلات اقتصادي به همه‌ دنیا نشان دهیم؛ الگو را بر سر دست بگیریم تا ملت ها بتوانند ببینند كه یك ملت در سایه اسلام و با تعالیم اسلام چگونه می تواند پیشرفت كند.

آنچه در این زمینه با عنوان شاخص وجود دارد و مهم است، رشد پرشتاب كشور به میزان تعیین شده‌ در برنامه‌ پنجم است كه اعلام شده است. یعني حداقل رشد هشت درصدي. در این رشد، سهم بیشتر مربوط به بهره‌وري است. یعني ما بتوانیم از امكانات كشور به شكل بهتري استفاده كنیم.

من دو سال قبل در زمینه مساله صرفه‌جویي و مشكلاتي كه در باب بهره‌وري وجود دارد، در همین سخنراني اول سال مطالبي عرض كردم. مردم باید اینها را بدانند. من به مسئولان كشور توصیه می كنم كه در زمینه اهمیت ارتقاء سهم بهره‌وري در رشد اقتصادي كشور با مردم حرف بزنند، بگویند ارتقاء سهم بهره‌وري در رشد اقتصادي كشور و همچنین كاهش فاصله‌ درآمدي دهك هاي بالا و پایین جامعه - این شكاف درآمدها، شكاف اقتصادي بین بخش هاي مختلف جامعه - چقدر اهمیت دارد.

این فاصله‌ها و شكاف ها مطلوب ما نیست، اسلام این را نمي‌پسندد. تا حدي كه در برنامه‌ پنجم تعیین شده است، باید تلاش كنند این كارها انجام بگیرد.

** بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی در اول فروردین سال 1390

فراهنگ ** 1003 **





:: برچسب‌ها: گل , ایتالیا , کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: