روسیه بیش از60 درصد سلاح های شیمیایی خود را نابود كرد
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، كالامانوف روز پنجشنبه گفت: هدف نهایی ما نابودی 100 درصد سلاح های شیمیایی تا سال 2015 است.

وی افزود: تاكنون دو كارخانه تولید سلاح های شیمیایی به طور كامل مواد موجود در انبارهای خود را منهدم كرده اند.

درهمین حال 'میخاییل بابیچ' رییس كمییسیون دولتی غیرنظامی سازی مواد شیمیایی روسیه نیز اعلام كرد كه مسكو تمام تلاش خود را برای تكمیل فرآیند امحای سلاح های شیمیایی خود به كار می گیرد.

وی تاكید كرد: تمامی كشورهای غیرعضو كنوانسیون منع سلاح های شیمیایی باید در كوتاه ترین زمان ممكن به آن بپیوندند و دولت های عضو نیز برای مطابقت فعالیت های خود با مفاد این چارچوب حقوقی بین المللی تلاش كنند.

برپایه این گزارش، روسیه برنامه زمان بندی نابودی سلاح های شیمایی خود در سال 2011 میلادی را با موفقیت به پایان رسانده است و هم اكنون شش واحد تاسیسات ویژه منهدم سازی این نوع سلاح درخاك این كشور فعالیت می كنند.

188 كشورعضو كنوانسیون منع سلاح های شیمیایی دریك اقدام ابتكاری توافق كرده اند كه تمامی سلاح های شیمیایی موجود در جهان تا سال 2012 نابود شوند.

روسیه و آمریكا كه هر كدام به ترتیب 40 هزار و 27 هزار تن سلاح شیمیایی در اختیار دارند، اعلام كرده اند كه از برنامه زمان بندی اعلام شده عقب هستند و به همین دلیل برنامه جهان عاری از سلاح شیمیایی تا 31 دسامبر سال 2015 میلادی تمدید شد.

اروپام/518 ** 1064





:: برچسب‌ها: تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: