خاندان آل سعود در جایگزین نفت ایران قدرت را از كف داد
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز جمعه ایرنا، این روزنامه ایتالیایی به قلم 'سیسی بلومو' با عنوان « النعیمی : افزایش بهای نفت خام توجیه ندارد» می نویسد: در گذشته كوچكترین اشاره ریاض برای افزایش یا كاهش بهای نفت خام در بازارهای جهانی كافی بود.

این روزنامه ادامه داد: اما در جهان امروز، خاندان آل سعود این قدرت را از كف داده و به رغم سرازیر كردن دریای نفت به بازارهای جهانی با هدف پر كردن جای خالی ایران، موفق به كنترل بهای نفت خام نمی شود.

ایل سوله افزود: وضعیت بازار نفت به اندازه ای نگران كننده است كه وزیر نفت عربستان مجبور به برگزاری یك نشست خبری شد تا بار دیگر به سرمایه گذاران و خریداران طلای سیاه آرامش خاطر بدهد.

روزنامه ایتالیایی نوشت:ع لی النعیمی در این نشست خبری كه در هتلی در دوحه برگزار شد گفت، واقعأ نمی فهمم ، امروز عرضه نفت در بازارهای جهانی روزانه چند میلیون بشكه بیش از تقاضای آن است و هیچ كمبودی وجود ندارد و دلیل موجهی برای ادامه افزایش نفت نیست.

ایل سوله سپس می نویسد:اما تاثیر سخنان وزیر نفت عربستان بسیار كمتر از انتظار مقامات سعودی بود و فقط باعث كاهش موقتی 3/1درصدی بهای نفت خام برنت شد.

این روزنامه ایتالیایی همچنین به قلم 'لوكا داوی 'با عنوان « كاهش ذخایر نفت و افزایش بهای نفت خام» نیز می نویسد : بر خلاف پیش بینی های كارشناسی، افزایش تقاضای نفت در امریكا باعث كاهش ذخایر نفتی آن كشور شده است.

ایل سوله نوشت: انتشار این خبر، منجر به افزایش سریع بهای نفت خام در بازارهای جهانی شد و عملأ اندك پیامد مثبت اظهارات وزیر نفت عربستان در كاهش بهای نفت را از بین برد.

روزنامه اقتصادی ایتالیایی می نویسد: آگاهان نفتی بر این باورند كه ادامه تنش بین ایران و كشورهای غربی عامل اصلی افزایش مستمر بهای نفت در جهان می باشد كه در صورت قطع صادرات نفت ایران به سطحی بی سابقه خواهد رسید.

اروپام **1596** 3404





:: برچسب‌ها: سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: