ابوظبی در صدد تولید برق با استفاده از انرژی اتمی است
نوشته شده توسط : brezzers

پایگاه خبری میدل ایست آنلاین روز شنبه نوشت: موسسه انرژی ا تمی امارات ابراز امیدواری كرد كه در سه ماه پایانی سال جاری میلادی كار ساخت نخستین ایستگاه تولید برق با استفاده از انرژی اتمی آغاز شود.

امارات به منظور پاسخگویی به مصرف روزافزون انرژی در صدد راه اندازی چهار نیروگاه اتمی تا سال 2020 است.

محمد الحمادی رئیس اجرائی موسسه انرژی اتمی امارات در این باره گفت كه امارات با چند شركت كره جنوبی به ریاست شركت نیروی برق كیبكو در دسامبر 2009 برای ساخت نیروگاه اتمی قرار داد امضا كرد.

امارات چندی پیش اعلام كرد كه منطقه ای در نزدیكی مرز عربستان را برای ساخت نخستین نیروگاه اتمی در نظر گرفته است كه ظرف هفت سال آینده قابل بهره برداری خواهد بود.

این مكان در منطقه براكه در ابوظبی و در 53كیلومتری جنوب غرب شهر الرویس قرار دارد.

مسوولان امارات اعلام كردند كه نخستین ایستگاه تولید برق با استفاده از نیروی اتمی در سال 2017 راه اندازی می شود و سه ایستگاه دیگر نیز در فاصله سه سال پس از آن یعنی تا سال 2020 به بهره برداری خواهد رسید.

میدل ایست انلاین افزود: اعضای شورای همكاری خلیج فارس در سال 2006 از برنامه مشترك در خصوص استفاده از انرژی اتمی مسالمت آمیز خبر دادند و امارات بلافاصله پس از آن اعلام كرد كه به منظور تامین نیاز فراوان خود به انرژی در صدد تولید انرژی اتمی مسالمت آمیز است.

امارات یكی از تولید كنندگان بزرگ نفت و سومین تولید كننده نفت در سازمان اوپك است و اكنون بیش از دو میلیون بشكه نفت در روز تولید می كند.

مترجمام**1110





:: برچسب‌ها: جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: