روزنامه‌های کابل: دوشنبه، ۷ حمل
نوشته شده توسط : brezzers

بحث فساد در ادارات دولتی افغانستان و سفر حامد کرزی به تاجیکستان، از مسایل مورد بررسی در روزنامه‌های چاپ امروز کابل است.

روزنامه ماندگار در سرمقاله خود مسابقه دو در کابل را که برای مبارزه با فساد اداری ترتیب داده شد، بررسی کرده و آن را یک حرکت "خنده‌آور" توصیف کرده است.

این روزنامه نوشته است که اعتراض‌های مدنی به گسترش فساد در افغانستان، هرچند می‌تواند قابل قدر باشد، اما به نوشته این روزنامه، زمانی که هیچ اداره‌ای در عمل نتواند از فساد جلوگیری کند، برگزاری یک مسابقه دو برای مبارزه با فساد کار را به جایی نخواهد رساند.

نویسنده ماندگار افزوده است که حالا شعار مبارزه با فساد در افغانستان، خود به وسیله‌ای برای گسترش فساد تبدیل شده است.

این روزنامه نوشته است که نهادهای مختلف، زیر شعار مبارزه با فساد، پول‌های زیادی را از نهادهای خارجی دریافت می‌کنند، اما در عمل، هیچ پیشرفتی در زمینه نابودی فساد به چشم نمی‌خورد.

روزنامه آرمان ملی نیز به همین مسئله پرداخته و نسبت به آنچه که گسترش فساد در ادارات دولتی افغانستان خوانده، ابراز نگرانی کرده است.

این روزنامه نوشته است که فساد، اساس نهادهای دولتی افغانستان را مانند "موریانه" از زیر ویران کرده است و این بیم وجود دارد که همه‌چیز را ویران کند.

آرمان ملی خواستار رسیدگی جدی دولت به این مسئله شده و هشدار داده است که اگر از فساد جلوگیری نشود، آینده افغانستان با تهدید روبه‌رو خواهد شد.

روزنامه هشت صبح به سفر حامد کرزی، رئیس‌جمهور افغانستان، به تاجیکستان توجه کرده و به‌ویژه، نشست اعضای کنفرانس همکاری‌های اقتصادی کشورهای منطقه (ریکا) را برای افغانستان مهم ارزیابی کرده است.

این روزنامه نوشته است که تقویت همکاری‌های اقتصادی میان کشورهای منطقه و تضمین جایگاه افغانستان در این عرصه می‌تواند در تامین ثبات در افغانستان موثر باشد.

هشت صبح افزوده است که در گذشته، کشورهای ایران و پاکستان به دلایل سیاسی، مرزهای خود را به روی افغانستان بسته‌اند و به باور نویسنده، تقویت گفتگوها در این عرصه، می‌تواند از تکرار چنین حوادثی در آینده جلوگیری کند.

این روزنامه با توجه به تولید میوه خشک و قالین در افغانستان، نوشته است که ایجاد همکاری دوام‌دار میان افغانستان و کشورهای منطقه و صادرات تولیدات افغانستان، برای این کشور پس از سال ۲۰۱۴ میلادی، از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

روزنامه سرنوشت به تلاش‌ها برای گفتگو با طالبان پرداخته و نوشته است که تحولات اخیر، به روند مذاکرات صلح به شدت آسیب رسانده است.

این روزنامه نوشته است که آنچه در ماه‌های اخیر روشن شد، این است که نه دولت افغانستان و نه متحدان بین‌المللی آن، برای پیشبرد مذاکرات صلح در افغانستان برنامه مشخصی نداشته‌اند.

نویسنده افزوده است که جناح‌های مختلف، به بهانه گفتگوهای صلح، برنامه‌های سیاسی خود را دنبال می‌کنند و کسی به فکر صلح و ثبات برای مردم عادی افغانستان نیست.





:: برچسب‌ها: پاریس , آب , دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: