اوباما به کره‌شمالی در خصوص پرتاب راکت هشدار داد
نوشته شده توسط : brezzers

باراک اوباما و هو جینتائو در حاشیه کنفرانس امنیت هسته‌ای در سئول، پایتخت کره جنوبی دیدار کردند

کاخ سفید اعلام کرده که رهبران چین و آمریکا در دیداری توافق کرده اند که هرگونه "تحریک بالقوه" ای از سوی کره شمالی در خصوص ادامه طرح پرتاب راکت را پاسخ دهند.

کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود که قرار است راکتی را به منظور فرستادن یک ماهواره به مدار زمین پرتاب کند. اما در مقابل آمریکا می گوید که پرتاب راکت در هر صورت ناقض مقررات سازمان ملل خواهد بود و هدف کره شمالی از آن آزمایش موشکی است.

به گفته مقامات کره شمالی قرار است که این راکت در ماه آوریل (بین روزهای ۱۲ تا ۱۶ آوریل) و به مناسبت یکصدمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ، رهبر پیشین این کشور پرتاب شود.

باراک اوباما و هو جینتائو، روسای جمهور آمریکا و چین روز دوشنبه، ۲۶ مارس در حاشیه کنفرانس امنیت هسته‌ای در سئول، پایتخت کره جنوبی دیدار کردند.

هدف از برگزاری این کنفرانس، کاهش تهدید تروریسم هسته‌ای اعلام شده است و نمایندگان بیش از ۵۰ کشور در آن حضور دارند.

براساس گزارش‌ها، رئیس‌جمهور آمریکا در این دیداری گفت که برنامه‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی برای هر دو کشور آمریکا و چین دارای اهمیت است.

بی ثباتی

آخرین باری که کره شمالی یک موشک دوربرد را به فضا پرتاب کرد در آوریل ۲۰۰۹ بود

بر اساس گزارش رویترز دفتر رئیس جمهور آمریکا گفته است که آقای هو در دیدار با آقای اوباما اعلام کرده که چین مسائل کره شمالی را بسیار جدی می داند. وی به نگرانی های چین در خصوص دولت کره شمالی اشاره کرده است.

پیش از این دیدار آقای اوباما گفت: "هر دوی ما می خواهیم اطمنیان حاصل کنیم که معیارهای بین المللی در زمینه عدم گسترش سلاح های هسته ای و جلوگیری از تکثیر سلاح هایی که منجر به بی ثباتی می شود، حائز اهمیت است."

به گزارش خبرگزاری رسمی چین، شینهوا، آقای هو گفته است که موضوع کره شمالی "بسیار حساس و پیچیده" است.

به گزارش شینهوا او گفت: "ما نمی خواهیم که شاهد بازگشت تنش به شبه‎‌جزیره (کره) باشیم. کاهش تنش در منطقه به دشواری به دست آمده است".

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین خطاب به مقامات کره شمالی گفت: "این را بدانید که اقدامات تحریک‌آمیز، هیچ پاداش و امتیازی را به دنبال ندارد."

پیشتر نیز آقای اوباما و لی میونگ باک، رئیس جمهوری کره جنوبی در دیداری گفتند که اگر کره شمالی برنامه پرتاب راکت خود را لغو نکند با خطر تحریم ها و انزوای بیشتر رو به رو خواهد شد.

کره جنوبی هشدار داده است که در صورتی که این راکت بر فراز حریم هوایی این کشور بگذرد، آن را سرنگون خواهد کرد.

یک سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت: " ما تدابیری برای دنبال کردن مسیر این راکت در نظر گرفته ایم که اگر این راکت به هر نحوی از مسیر خود خارج و وارد حریم کره جنوبی شود، آن را سرنگون کنیم."

محل پرتاب این راکت در شمال غربی کره شمالی در فاصله نه چندان دور از مرز با چین قرار دارد.

باراک اوباما، روز یکشنبه، ۲۵ مارس، از چین، که از متحدان اصلی کره شمالی به شمار می‌رود، خواست تا از نفوذ خود برای مهار برنامه هسته‌ای این کشور استفاده کند.

کره شمالی ماه گذشته در توافقنامه ای با آمریکا متعهد شد که غنی سازی اورانیوم و آزمایش موشک های دوربرد خود را تعلیق کند. در مقابل قرار شد که آمریکا ۲۴۰ هزار تن مواد غذایی در اختیار کره شمالی قرار دهد.

این اقدامات سه ماه پس از مرگ کیم جونگ ایل و روی کار آمدن پسرش، کیم جونگ اون صورت گرفته است.

آخرین باری که کره شمالی یک موشک دور برد را به فضا پرتاب کرد در آوریل ۲۰۰۹ بود که این اقدام از سوی شورای امنیت محکوم و به وضع تحریم های بین‌المللی گسترده تر علیه کره شمالی منجر شد.

مقامهای خارجی می گویند که هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه این ماهواره به مدار زمین می رسد در دست نیست و فرستادن این ماهواره صرفا سرپوشی برای آزمایش موشک های دوربرد است.





:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
sakhi در تاریخ : 1391/1/8/2 - - گفته است :
سلام دوست عزیز !

وب بسیار عالی و ستودنی داری لذت بردم ممنونت سال خوش خوش


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: