درز کردن گفتگوی خصوصی اوباما و مدودف در سئول
نوشته شده توسط : brezzers
اوباما - مدودف

سخنان خبرساز باراک اوباما در گفتگوی خصوصی با دیمتری مدودف، توسط یک میکروفن ضبط شده و سپس، شبکه ای‌بی‌سی به انتشار متن آن پرداخته است

درز گفتگوی خصوصی باراک اوباما و دیمتری مدودف روسای جمهور آمریکا و روسیه در جریان کنفرانس امنیت هسته ای در سئول پایتخت کره جنوبی، توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است.

آقای اوباما در این گفتگو به همتای روس خود گفته که حاضر است بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، در زمینه موضوعات مورد اختلاف طرفین همچون سپر دفاع موشکی انعطاف بیشتری به خرج دهد.

دفاع موشکی، طرحی است که ناتو و آمریکا قصد دارند با اجرای آن در اروپا، به مقابله با آنچه تهدیدات موشکی کشورهایی چون ایران و کره شمالی عنوان می کنند بپردازند، اما روسیه این طرح را تهدیدی علیه امنیت خود دانسته است.

رئیس جمهور روسیه پیشتر هشدار داده بود که در صورت پافشاری ایالات متحده بر اجرای طرح دفاع موشکی، ممکن است کشورش از پیمان خلع سلاح هسته ای (استارت) خارج شود و جنگ سرد جدیدی بین دو قدرت در‌گیرد.

سخنان خبرساز باراک اوباما در گفتگوی خصوصی با دیمتری مدودف، توسط یک میکروفن ضبط شده و شبکه ای بی سی دوشنبه ۲۶ مارس (۷ فروردین) به انتشار متن آن پرداخته است.

آقای مدودف در پاسخ به اظهارات آقای اوباما گفته که پیام وی را به ولادیمیر پوتین که به تازگی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه پیروز شده است خواهد رساند.

در واکنش به انتشار مکالمه غیرعلنی باراک اوباما و دیمتری مدودف، کاخ سفید با صدور بیانیه ای این مکالمه را کم اهمیت دانسته است.

"عده ای از ناظران معتقدند که برخی اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا در زمینه موضوعات امنیتی، ممکن است تحت تاثیر شدت گرفتن مبارزات انتخاباتی باشد"

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی آقای اوباما، در همین ارتباط گفته است که با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و انتقال قدرت در روسیه، واضح است که "سال ۲۰۱۲ زمان مناسبی برای دستیابی به توافق میان دو کشور نیست".

عده ای از ناظران معتقدند که برخی اظهارات عمومی رئیس جمهور آمریکا در زمینه موضوعات امنیتی طی ماه های اخیر، ممکن است تحت تاثیر شدت گرفتن مبارزات انتخاباتی باشد که طی آن، جمهوری خواهان دولت دموکرات را به برخورد ضعیف با چالش های امنیتی پیش روی ایالات متحده متهم کرده اند.

هشدار اوباما به ایران و کره شمالی

رئیس‌جمهور آمریکا امروز از کره شمالی و ایران خواست تا برنامه‌های هسته‌ای خود را کنار بگذارند و از "مواجهه" خودداری کنند. او گفت که زیرپاگذاشتن معاهدات بین‌المللی، عواقب و پیامدهایی را به دنبال دارد.

رئیس جمهور آمریکا در آستانه کنفرانس امنیت هسته‌ای در سئول، ایران را متهم کرد که در گذشته "مسیر انکار، فریب و نیرنگ" را در پیش گرفته است، ولی گفت که "هنوز برای راه‌حلی دیپلماتیک فرصت هست".

او با تاکید بر اینکه "فرصت کوتاه است" اظهار داشت: "رهبران ایران باید بدانند که از راهی که پیش رو دارند، گریزی نیست."

"باراک اوباما امروز در آستانه کنفرانس امنیت هسته ای در سئول گفت که فرصت ایران برای تجدیدنظر در سیاست هسته خود کوتاه است"

آقای اوباما برای شرکت در کنفرانسی به سئول رفته است که هدف از برگزاریش، کاهش تهدید تروریسم هسته‌ای اعلام شده و نمایندگان بیش از ۵۰ کشور در آن حضور دارند.

رئیس‌جمهور آمریکا در دیداری که امروز با هو جینتائو، رئیس‌جمهور چین، داشت، گفت که برنامه‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی برای هر دو کشور آمریکا و چین دارای اهمیت است.

در پی این دیدار، کاخ سفید اعلام کرده که رهبران چین و آمریکا توافق کرده اند که نسبت به هرگونه "تحریک بالقوه" از سوی کره شمالی و پی گیری طرح پرتاب موشک از سوی آن کشور واکنش نشان دهند.

کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود که قرار است موشکی را به منظور فرستادن یک ماهواره به مدار زمین پرتاب کند.

این در حالی است که آمریکا می گوید که پرتاب این موشک ناقض مقررات سازمان ملل خواهد بود و هدف کره شمالی از آن، آزمایش موشکی نظامی است.





:: برچسب‌ها: شیکاگو , برف ,
:: بازدید از این مطلب : 360
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: