تنها راه نجات كمبود انرژی كشور، اجرای پروژه انتقال گاز از ایران است
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، خانم 'فردوس عاشق اعوان' در این مراسم كه در موزه 'لوك ورثه' اسلام آباد برگزار شد، افزود: خط انتقال گاز ایران به پاكستان برای حل بحران انرژی در كشور ضروری است و راه اندازی این پروژه به توسعه صنایع كشور و اشتغال نسل های آینده پاكستان كمك شایانی خواهد كرد.

وی با اشاره به اینكه ایران و پاكستان توافقات نهایی برای به ثمر رسیدن این پروژه عظیم را در سال 2014 انجام داده اند، افزود: كشورش تمام تلاش خود را در راه اجرای این پروژه حیاتی انجام خواهد داد و هرگونه فشار خارجی بر این پروژه را خنثی می كند.

وزیر اطلاعات و رسانه پاكستان با تاكید بر اینكه كارشناسان انرژی برای تسریع در اجرای این پروژه مهم تاكید دارند، گفت: پاكستان با بحران شدید انرژی روبروست و گاز ایران تضمین كننده رفع این كمبود و بحران سوخت و انرژی كشور ما خواهد بود؛ به گونه ای كه دولت نیز حمایت كامل خود را از این پروژه اعلام كرده است.

عاشق اعوان درباره اعمال فشار از سوی كشورهای غربی به ایران گفت: دو كشور ایران و پاكستان روابط نزدیك و خوبی با یكدیگر دارند و پاكستان نیز فشارهای وارده بر ایران را درست نمی داند.

وی با بیان اینكه كمبود گاز و برق بر اقتصاد و صنایع پاكستان تاثیر منفی گذاشته است، تصریح كرد: دولت، مردم و رسانه ها از انتقال گاز و برق از ایران اتفاق نظر دارند و هرگونه فشار را مردود می دانند.

منابع خبری محلی پاكستان به نقل از وزارت نفت و منابع طبیعی این كشور اعلام كردند: نقشه برداری مسیر 781 كیلومتری خط لوله گاز ایران - پاكستان از سواحل مكران تا نواب شاه ایالت سند در خاك این كشور، تا پایان ماه میلادی جاری ﴿ھفته دوم فرودین ماہ﴾ به پایان می رسد.

براساس قرارداد موسوم به خط لوله صلح میان دو كشور ، قرار است ایران از فروردین ماه 1393 (2014 میلادی) روزانه 21 میلیون و 500 هزار مترمكعب گاز و سالانه 8/7 میلیارد مترمكعب گاز طبیعی به پاكستان صادر كند.

این خط لوله در خاك ایران از استان های بوشهر، جنوب استان فارس، هرمزگان، كرمان ، سیستان و بلوچستان عبور می كند.

آساق ** 1095**1597





:: برچسب‌ها: فلوریدا , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: