نوشته شده توسط : brezzers
فائزه هاشمی

خانم هاشمی در جریان حوادث پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ ایران از معترضان انتخاباتی حمایت کرد

گزارش ها از ایران حاکی از آن است که حکم ۶ ماه زندان و ۵ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و حضور رسانه‌ای برای فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، در یکی از شعب دادگاه تجدیدنظر در تهران تأیید شده است.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران امروز حاضر نشد در جمع خبرنگاران این خبر را تأیید یا تکذیب کند، اما گفت: "تا ۱۵ فروردین صبر کنید، خبرهای مهمی در راه است".

خانم هاشمی پس از مصاحبه با سایت اینترنتی روزآنلاین به "تبلیغ علیه نظام" متهم شده بود.

او در این مصاحبه، به شدت از نقض آزادی ها و حقوق بشر در ایران، مدیریت اقتصادی این کشور و وضعیت روابط آن با سایر کشورها انتقاد کرده بود.

او همچنین حمله و فحاشی گروهی لباس شخصی علیه خود و اطرافیانش در شهر ری را "سازماندهی شده" توصیف کرد و گفت که محکومیت این حمله توسط مقامات ارشد حکومتی "ظاهری" و غیر صادقانه بوده است.

خانم هاشمی در این مصاحبه گفته بود: "اداره ممکلت الآن با همین رجاله ها و اراذل و اوباش است".

این اظهارات به شکایت مدعی العموم از خانم هاشمی و محکومیت او توسط قاضی ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران انجامید.

خانم هاشمی در جریان حوادث پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ ایران از معترضان انتخاباتی حمایت می کرد و چند بار در جریان اعتراضات بازداشت شد.

برادر او، مهدی هاشمی هم توسط مقامات ایران به زمینه سازی برای اعتراضات ضد حکومتی در آن سال متهم شده است، اما از آنجا که خارج از ایران به سر می برد، هنوز محاکمه نشده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی اخیرا توسط رهبر ایران در مقام ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام ابقا شد، اما در سال های اخیر قدرت و نفوذ خود در حکومت ایران را تا حدود زیادی از دست داده است.

رهبر ایران در ترکیب جدید اعضای مجمع تشخیص مصلحت، به جای تعدادی از نزدیکان آقای هاشمی رفسنجانی، نزدیکان و معتمدان خود را قرار داده است.





:: برچسب‌ها: سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: