هشت شهراصلی كشور تا پایان شهریور 91 تحت پوشش شبكه رایتل قرار می گیرد
نوشته شده توسط : brezzers

' حمید فرنگ' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران دو خبرگزاری ایرنا و فارس افزود: بر اساس برنامه ، بعد از عرضه سیم كارت در شهرهای كرج و تهران، نخست شهرهای مشهد ، قم و اهواز تحت پوشش شبكه رایتل قرار می گیرند و در گام بعدی شهرهای شیراز ، تبریز و اصفهان به شبكه رایتل خواهند پیوست.

وی تاكید كرد كه رایتل برای اجرای برنامه های خود نیازمند همكاری تمام دستگاهها و نهادهای مربوط بخصوص شهرداری های این شش شهر بزرگ كشور است .

** فناوری شبكه رایتل ، آخرین فناوری تجاری شده تلفن همراه در دنیا است

مدیر عامل رایتل گفت: فناوری شبكه رایتل ، فناوری نسل 5/3 تلفن همراه است كه تقریبا آخرین فناوری تجاری شده تلفن همراه در دنیا است.

فرنگ تصریح كرد: فناوری كه در دنیا تجاری شده و در سطح عمومی استفاده می شود همین فناوری نسل 5/3 است كه ما در رایتل استفاده می كنیم.

وی افزود: اگر فناوری LTE را بعنوان نسل چهار تلفن همراه قبول كنیم (كه خیلی ها این را قبول ندارند )، این فناوری نیز در اپراتورهای محدودی در دنیا تجاری شده است كه شاید 18 اپراتور بیشتر نباشد .

وی ادامه داد :این فناوری را با هزینه خیلی كم می توانیم به LTE تبدیل كنیم ، همین الان شبكه ما آمادگی ارتقا به LTE را بدون تغییر دكل و آنتن دارد ، اما استانداردهای این فناوری هنوز نهایی نشده است ، از طرفی عرضه فناوری نسل چهارم موبایل توجیه فنی ندارد .

** شبكه رایتل هر جا توسعه پیدا كند نسل سه خواهد بود

فرنگ با اشاره به اینكه بر اساس پروانه در سال اول راه اندازی شبكه ، رایتل باید هشت شهر اصلی ( در پنج شهر خدمات نسل سوم تلفن همراه و در هشت شهر خدمات پایه ) را تحت پوشش خدمات خود قرار دهد ،افزود: شبكه رایتل در كل نسل سه است ، حتی انجایی كه پروانه گفته می توانید خدمات نسل 2 ارایه بدهید، برنامه ما این است كه خدمات نسل سه تلفن همراه را عرضه كنیم .

** برای 140 شهر تجهیزات سفارش داده ایم

مدیرعامل رایتل با اشاره به سفارش تجهیزات برای 140 شهر ، گفت: اپراتور سوم مانند هر سرمایه گذار دیگری بدنبال درآمد است و به همین دلیل به دنبال توسعه شبكه رایتل هستیم.

فرنگ افزود: شركت سرمایه گذاری تامین اجتماعی مانند هر سرمایه گذار دیگر ،برای هر ریال سرمایه گذاری خود ،هزینه- فایده را نگاه می كند و هر روز كه توسعه این شبكه عقب بیفتد و بازار موبایل اشباع شود ، ضرر می كنیم .

** تجهیزات سه سال اول را تامین كرده ایم

فرنگ تحریم ها را محدود كننده خواند و گفت: مشكلاتی در زمینه تامین تجهیزات داریم،اما خوشبختانه مقدار زیادی از تجهیزات را برای سه سال اول تامین كرده ایم.

وی با اشاره به خرید تجهیزات از شركت های خارجی 'هوواوی' و 'زد تی ای' و سایر وندورها(عرضه كننده ها) اظهار داشت:از تولیدات داخلی نیز استفاده می كنیم و با چندین تولیدكننده داخلی نیز در حال مذاكره هستیم .

** پوشش 98 درصدی شبكه رایتل برای فضای باز

فرنگ در مورد پوشش شبكه رایتل در تهران گفت : به لحاظ پوشش در حال حاضر ، پوشش فضای باز بالای 98 درصد ، پوشش فضای باز زیر سقف مانند ماشین 90 درصد ، پوشش فضای بسته نزدیك پنجره 70 درصد است و پوشش داخل منزل تقریبا 25 درصد است .

وی افزود: طبیعی است كه شبكه نیاز به بهینه سازی دارد ، یكی از دلایلی كه سیم كارتها با شیب ملایم توزیع می شود، نیز همین است كه پس از راه اندازی باید به مرور بهینه سازی شود.

وی افزود: در منطقه مركزی كرج نیز بالای 90 درصد پوشش داریم .

مدیر عامل رایتل گفت: پیش از پایان سال جاری نقشه پوشش شبكه را روی سایت خواهیم گذاشت .

** طراحی شبكه رایتل برای سال اول بر مبنای 500 هزار مشترك است

فرنگ گفت: طراحی شبكه رایتل برای سال اول بر مبنای 500 هزار مشترك است، اما اینطور نیست كه نتوانیم برای یك میلیون مشترك سرویس بدهیم ، اما كیفیت خدمات پایین می آید كه با سیاست های اپراتور سوم سازگار نیست .

وی افزود: شبكه ای كه همین الان راه اندازی كرده ایم، پاسخگوی 200 هزار مشترك بطور همزمان است و شبكه 500 هزار نفری رایتل تا دو ماه دیگر آماده می شود .

وی با تاكید بر این نكته كه ظرفیت شبكه با توزیع سیم كارت فرق دارد ، افزود: برنامه ما برای توزیع سیم كارت در تهران تا پایان سال جاری ، 14 هزار سیمكارت است ،این برنامه توزیع رایتل است و برنامه توزیع به معنی ظرفیت شبكه نیست ،برنامه توزیع تابع سیاست بازاریابی و فروش است كه باتوانمندی شبكه متفاوت است.

فرنگ گفت: در جریان پیش ثبت مرحله اول سیم كارت های رایتل در تهران كه طی دو روز 18 تا 20 بهمن ماه صورت گرفت ، در مجموع 14 هزار مشترك ثبت نام كردند كه 11 هزار نفر متقاضی سیم كارت های دایمی و سه هزار نفر متقاضی سیم كارت های اعتباری رایتل بودند .

وی افزود: برنامه شركت رایتل نیز این بود كه در مرحله اول بیش از 10 هزار سیم كارت توزیع نكند به همین دلیل بعد از دو روز سایت را بستیم .

** اولویت بازاریابی رایتل ، توزیع سیم كارت های دایمی در مرحله اول است

مدیرعامل اپراتور سوم در مورد دلیل عرضه نكردن سیم كارت های اعتباری رایتل در تهران گفت: دلیل این كار فقط سیاست های بازاریابی شركت است ، بر اساس طرح بازاریابی و فروش شركت ، اولویت با توزیع سیم كارت های دایمی است .

فرنگ افزود: در مرحله ثبت نام به ظرفیت توزیع سیم كارت ها نیز توجه شد ، در حال حاضر سیستم توزیع ما سیستم پست است و باید ظرفیت توزیع پست و شركت را در نظر می گرفتیم ، بنابراین با ظرفیت پایین ، اولویت شركت توزیع سیم كارتهای دایمی است .

وی تاكید كرد كه در مورد عرضه نكردن سیم كارتهای اعتباری بحث اولویت مطرح است نه توانمندی و اولویت سیاست بازایابی ما این است كه در فاز اول سیم كارت دایمی توزیع كنیم و اعتباری توزیع نكنیم كه این امر متداولی در میان اپراتورها است.

وی افزود: با شیب ملایم سیم كارتها را توزیع می كنیم و اكثر اپراتورهای بین المللی فرایند توزیع شان ملایم است .

به گفته ی فرنگ در كرج نیز 14 هزار نفر برای خرید سیم كارت های رایتل ثبت نام كرده اند كه حدود هفت هزار درخواست سیمكارت دایمی و هفت هزار نفر درخواست سیم كارت اعتباری كرده اند و نزدیك به 400 نفر برای سیم كارت های دیتا ثبت نام كرده اند .

** برنامه رایتل توزیع 14 هزار سیم كارت تهران تا 15 فروردین ماه است

مدیر عامل رایتل با اشاره به شروع واگذاری سیم كارتهای رایتل از 29 بهمن ماه در تهران، اظهار داشت: كسانی كه ثبت نام كرده اند ، به تدریج برای پرداخت وجه و تكمیل پرونده دعوت می شوند .

وی افزود: برنامه رایتل توزیع سیم كارت 14 هزار مشترك ثبت نام شده تا 15 فروردین ماه سال 1391 است كه امیدواریم این امر مطابق برنامه انجام شود و تعطیلات ایام عید نوروز خللی در آن ایجاد نكند.

وی افزود:بر اساس تعهدات اپراتور سوم بعد از اخذ وجه باید ظرف سه روز كاری سیم كارت فعال تحول مشتركان شود كه الان این زمان كمتر از سه روز است .

** مناقشه رایتل و رگولاتوری بر سر تاخیر در عرضه سیم كارت ها

فرنگ در مورد تاخیر رایتل در عرضه ی سیم كارتها و بهره برداری از شبكه گفت: این موضوع از مسایل مورد مناقشه بین سازمان تنظیم مقررات ( رگولاتوری ) و رایتل است ،یكی از اختلافات ما با رگولاتوری در زمینه تفسیر پروانه در مورد ابتدای كار اپراتور سوم است .

وی افزود: در حال حاضر با رگولاتوری در حال مذاكره هستیم ، اگر آنچه آنها می گویند ، درست باشد ، رایتل تاخیر دارد ولی اگر آنچه ما می گوییم درست باشد ، از پروانه عقب نیستیم .

فرنگ در پاسخ به این پرسش كه از نظر شما زمان آغاز به كار رایتل بر اساس پروانه چه موقع است ؟ گفت: داریم با رگولاتوری مذاكره می كنیم ،هنوز نتیجه مذاكرات مشخص نیست بعد از رسیدن به نتیجه به رسانه ها اعلام خواهدشد .

وی افزود: آخرین مهلت تعیین شده برای آغاز به كار اپراتور سوم بر اساس پروانه یك موضوعی است كه تفسیرهای مختلف حقوقی از آن وجود دارد ، ولی آنچه قطعی است این است كه ما به تعهدات پروانه پایبند هستیم و نتیجه مذاكرات را هر چه باشد ،خواهیم پذیرفت.

وی در مورد جریمه رایتل به دلیل تاخیر در راه اندازی گفت: بسیاری از موضوعات مانند جریمه تاخیر ، زمان آغاز دوره انحصار 2ساله ی ارایه خدمات نسل سه توسط رایتل ، پایان مهلت رایتل برای پوشش هشت شهر اصلی كشور ، منوط به مذاكرات رایتل با رگولاتوری و حل اختلاف بر سر آخرین فرصت راه اندازی شبكه رایتل است .

وی تاكید كرد كه رقم هایی كه برخی رسانه ها در مورد جریمه منتشر شده غیر واقعی است .

وی افزود: اگر اول خرداد را قبول كنیم تا اول خرداد 1391 باید هشت شهر را تحت پوشش قرار بدهیم ، اما برنامه ما پوشش هشت شهر اصلی شهر تا پایان شهریورماه 1391 است .

** رگولاتوری اهل مماشات با اپراتور نیست

مدیرعامل رایتل در مورد رابطه رگولاتوری با رایتل گفت: این فرض كه رگولاتوری با رایتل مماشات می كند ، از اصل ایراد دارد، چرا كه رگولاتوری نهاد دولتی است و سازمان های نظارتی بر عملكرد آن نظارت می كنند .

وی افزود: رایتل با رگولاتوری تعامل دارد و این تعامل و همكاری در چارچوب رعایت حقوق قانونی است .

** رایتل سهم دولت را پرداخت كرده است

وی افزود: براساس پروانه اپراتور سوم باید هر سال 6/23 درصد درآمد خود را به دولت بپردازد ، حتی اگر درآمد نداشته باشد مبلغی به عنوان كف پرداخت به دولت تعیین شده كه ما این مبلغ را برای سال اول به دولت خواهیم پرداخت .

** اینترنت پرسرعت و سیار از جاذبه های سیم كارت های رایتل است

وی افزود: یكی از جاذبه های سیم كارت های رایتل ، اینترنت پر سرعت آن است كه قابلیت جابجایی دارد و با تجربه كاربران ایرانی كه از اینترنت وایمكس یا ADSL استفاده كرده اند ، متفاوت است .

وی در مورد محدودیت سرعت اینترنت و تاثیر آن بر رضایت كاربران سیم كارت های رایتل گفت: اینترنت رایتل برای كاربران عادی 128 كیلو بیت بر ثانیه است ولی 128 كیلو بیت رایتل پرتابل است و یك سرعت واقعی است و موجب رضایت مشتریان خواهد بود .

مدیرعامل رایتل ادامه داد : در طرحهای رایتل ، عرضه اینترنت یك ، 2 و سه مگابیت بر ثانیه برای كاربران غیر خانگی نیز وجود دارد .

وی افزود: اگر تامین كنندگان اینترنت ، سرویس 128 كیلو بیت بر ثانیه واقعی را به مردم بدهند ، وضعیت بهتر خواهد بود .

** اگر محدودیت فضای شهری نباشد توسعه شبكه به سرعت انجام می شود

فرنگ در مورد چالش های پیش روی رایتل گفت: مهمترین نكته در توسعه اپراتور همكاری مدیران شهری و فضای شهری با اپراتور است، شهرداری این اواخر خیلی كمك كرد ، اما مهمترین مشكل ما تامین فضاهای شهری است ، اگر جا برای نصب آنتن و دكل داشته باشیم و محدودیت فضای شهری نباشد، توسعه شبكه سریع انجام می شود.

** تعرفه ها تشویقی تا سه ماهه اول سال آینده ادامه خواهد داشت

وی با اشاره به اینكه تعرفه های قطعی رایتل در كمیسیون تنظیم مقررات ( رگولاتوری) درحال نهایی شدن است، افزود: الان تعرفه تشویقی اعمال می شود و تا سه ماهه اول سال آینده نیز ادامه خواهد داشت .

وی در مورد تعرفه های پیشنهادی رایتل و میزان رقابتی بودن این تعرفه ها با قیمت های دو اپراتور دیگر تلفن همراه ، گفت: تقریبا تعرفه های رایتل حدوسط دو اپراتور دیگر است.

** رایتل در حال مذاكره با سرمایه گذاران خارجی

مدیرعامل رایتل درباره استفاده از منابع خارجی برای توسعه اپراتور سوم گفت: در حال مذاكره با سرمایه گذاران خارجی هستیم ،اینطور نبوده است كه بخاطر فضای سیاسی كشور سرمایه گذاران خارجی علاقمند به حضور در طرح های ایران نباشند .

وی افزود: هم اكنون در حال مذاكره با اپراتورهای مطرح دنیا در زمینه سرمایه گذاری در رایتل هستیم .

** تامین فضای شهری سخت تر از خرید تجهیزات بود

مدیرعامل رایتل در این مورد كه سرمایه و شریك خارجی چقدر از مشكلات اپراتور سوم را می توانست حل كند، گفت: رایتل مشكل سرمایه ندارد و در دانش اپراتوری هم از مشاور خارجی استفاده می كنیم .

فرنگ اظهار داشت: آنقدر كه در زمینه تامین فضای شهری مشكل داشتیم ، در خصوص تامین تجهیزات مشكل نداشتیم.

وی در خصوص تخصص و تجربه كاری در زمینه راه اندازی نسل سوم تلفن همراه در كشور گفت: بدنه اپراتور رایتل بدنه با تجربه مخابراتی كشور است كه تجربه راه اندازی و توسعه دو اپراتور دیگر را دارند.

وی افزود: هر چند از شریك خارجی در اپراتور سوم استفاده نشد ، اما مشاور خارجی داریم كه از بهترین اپراتورهای اروپایی هستند.

مدیرعامل رایتل در پایان این گفت و گو یادآور شد كه پروانه اپراتور سوم 15 ساله است ، اما در آن سقفی برای تعداد مشترك تعیین نشده است.

اقتصام ** 1579 **1561





:: برچسب‌ها: باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 629
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: